Obţinerea unui loc de muncă stabil şi satisfăcător, atât din punct de vedere emoţional, cât şi din punctul de vedere al satisfacţiei profesionale, este un obiectiv semnificativ pentru cei mai mulţi dintre noi. Pe lângă salariu şi alte beneficii care vin la pachet, pentru mulţi angajaţi este foarte importantă atmosfera de la locul de muncă, dat fiind că este locul în care îşi petrec cea mai mare parte din zi. Cele opt ore, uneori mai multe, pe care le petreci la locul de muncă vin cu multe provocări profesionale, dar şi personale, uneori, mai ales pentru cei foarte dedicaţi şi implicaţi în activităţile pe care le desfăşoară. Deşi această dedicare este lăudabilă, şi de multe ori vine însoţită de eficienţă şi productivitate, ea poate crea, destul de uşor, un dezechilibru între viaţa profesională şi cea personală, mai ales atunci când ne luăm problemele de la birou şi acasă. Mai grav decât atât, poate duce la probleme de sănătate: insomnii, inflamație cronică, depresie etc. Dacă te-ai confruntat şi tu cu această problemă, atunci sigur ştii că detaşarea emoţională de locul de muncă poate fi dificil de obţinut şi că multe chestiuni legate de serviciu te pot stresa chiar şi în timpul liber. Care este soluţia? Iată câteva idei care te pot ajuta să reechilibrezi balanţa între profesie şi viaţa personală.

Vorbeşte cu alţi colegi

Cu siguranță nu eşti prima persoană care nu reuşeşte să lase problemele de la serviciu în pragul uşii de acasă. Este posibil ca în jurul tău să fie colegi care au trecut prin aceeaşi situație şi au reuşit să identifice nişte soluţii practice pentru a delimita viaţa profesională de cea personală. Poate deja ai în minte un coleg pe care îl admiri din punct de vedere profesional şi care pare că are şi o viaţă de familie împlinită. De multe ori, împărtăşirea experiențelor cu alte persoane care se confruntă cu circumstanţe asemănătoare poate ajuta foarte mult.

Gândeşte-te la o altă formă de contract

Dacă ceea ce te oboseşte sau te stresează şi după orele de program nu este volumul de muncă sau sarcinile de care trebuie să te ocupi, ci atmosfera de la locul de muncă, poţi avea în vedere o discuţie cu angajatorul tău o altă formă de contract, care să îţi permită să lucrezi de acasă sau să ai o interacţiune limitată cu persoanele pe care le consideri toxice. Dacă îţi faci griji cu privire la o eventuală scădere a salariului, poţi folosi un calculator de salarii pentru 2021 ca să poţi compara câștigurile actuale cu altă formulă de colaborare cu angajatorul actual, cum ar fi PFA, drepturi de autor etc. În felul acesta vei şti la ce să te aştepţi şi dacă este fezabil pentru tine.

Ieşi din rutină

Se spune că obişnuinţa este a doua natură a omului şi, dacă te gândeşti cu atenţie, vei observa că este adevărat. Suntem atât de obişnuiţi să facem anumite lucruri într-un anume fel, încât devin automatisme. Dacă eşti obişnuit să pleci de la serviciu direct acasă sau observi că atunci când eşti cu familia sau cu prietenii au tendinţa de a vorbi foarte mult despre ce s-a mai întâmplat la locul de muncă, este cazul să faci o schimbare. Încearcă să creezi, în mod deliberat, o nouă rutină, care să te ajute să te relaxezi după orele de program şi înainte să ajungi acasă. Poţi face o scurtă plimbare printr-un parc din apropiere sau să asculţi nişte muzică sau un podcast pe un subiect care nu are nicio legătură cu serviciul tău. Dacă ai posibilitatea, poţi merge la o sală de sport. Mişcarea ajută foarte mult la scăderea nivelului de stres, aşa că atunci când vei ajunge acasă vei fi într-o dispoziţie mult mai bună.

Eşti mai mult decât munca ta

Oricât de mult ţi-ar plăcea activitatea profesională pe care o desfăşori şi oricât de bun ai fi la jobul tău, este util să-ţi reaminteşti, chiar şi în fiecare zi, că eşti mai mult decât munca ta. Detaşarea emoţională de locul de muncă îţi permite să trăieşti din plin viaţa de familie, să te ocupi de alte pasiuni sau hobby-uri, să te încarci cu energie pozitivă şi, în cele din urmă, chiar să fii mai productiv la locul de muncă.

Obținerea unui echilibru între viața profesională şi cea personală poate fi un obiectiv greu de atins, de aceea este important să îţi dai seama când balanţa înclină prea mult spre partea legată de serviciu. Cu puţină disciplină şi susţinerea celor dragi, poţi regăsi din nou armonia.

Sursa foto: pexels.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri