Odată cu schimbarea modului de a lucra și creșterea popularității conceptului de muncă de acasă sau de la distanță, companiile evaluează continuu care sunt cele mai eficiente tehnici de îmbunătățire a productivității angajaților. Managerii firmelor sunt persoanele cărora le revine această responsabilitate, aceștia implementând o serie de acțiuni prin care să motiveze și să câștige respectul echipelor pe care le coordonează. Dar, pe lângă toate aceste politici și strategii gândite de liderii companiilor pentru dezvoltarea performanțelor, este important ca fiecare angajat să fie atent la anumite aspecte astfel încât să-și crească atât nivelul profesional, cât și gradul de operativitate.

Consideră sănătatea o prioritate

Un punct esențial pentru asigurarea productivității muncii pe termen lung este sănătatea. Oricât de mult vei încerca să faci față provocărilor apărute în domeniul tău, nu vei reuși dacă nu ai grijă de organismul tău. Tocmai de aceea, doctorii recomandă ca o dată pe an să fie realizat un control de rutină și un set de analize recomandat de medicul de familie. O astfel de verificare periodică te va ajuta să observi dacă există probleme sau dacă orgnaismul tău are anumite carențe.

Pe lângă vizitarea medicului de familie, pentru confortul tău, gândește-te să investești într-o asigurare de viata. Există o mulțime de pachete care îți vor oferi protecție și care te pot sprijini financiar chiar și în cazul în care ai nevoie de investigații sau tratamente în străinătate. Totodată, o astfel de asigurare îți oferă și confortul că ai parte de sprijin în cazul unui eveniment neprevăzut/

Asigură-ți echilibrul dintre viața personală și cea profesională

Se vorbește foarte mult despre stabilirea unui echilibru între viața personală și cea profesională, despre timpul și energia dedicate carierei și familiei. Reușita în viața profesională aduce cu ea împlinire, siguranță și mulțumire din punct de vedere social, dar poate presupune foarte multă muncă și neglijarea vieții personale. În timp, aceste acțiuni vor forma un dezechilibru care poate avea o serie de efecte negative. Prea multă muncă duce la epuizare, iar acest lucru afectează productivitatea și sănătatea pe termen mediu și lung. Dacă lucrezi prea mult, s-ar putea, într-un anumit moment, să întâmpini dificultăți în realizarea unor sarcini de serviciu sau chiar poți deveni mai puțin flexibil în gestionarea unor probleme. Indiferent de planul și sacrificiile pe care va trebui să le faci pentru a avea acest echilibru, este vital să încerci să-l atingi.

Oferă-ți timp pentru deconectare

În lumea modernă este din ce în ce mai dificil să te oprești din muncă. Tehnologia evoluează, iar apariția telefoanelor inteligente a făcut ca serviciul să continue atât după program, cât și la finalul săptămânii din cauza emailurilor și apelurilor care apar indiferent de oră. Din păcate, toate acestea au un efect negativ asupra relațiilor cu familia și prietenii, dar și asupra productivității la locul de muncă.

Deconectarea este esențială pentru a putea rezolva în continuare cu brio sarcinile profesionale, iar blocarea e-mail-ului de serviciu în weekend sau stabilirea unei reguli proprii cu privire la accesul la telefon după o anumită oră din zi pot reprezenta soluția ideală prin care poți reuși să uiți câteva ore de strategii, întâlniri și obligații și să poți începe o nouă zi în forță.

Acordă atenție pregătirii profesionale continue

Multe companii investesc resurse și sume importante de bani pentru pregătirea angajaților. Fie că organizează cursuri la locul de muncă, fie că le oferă posibilitatea să aleagă de pe diferite platforme online, angajatorii care apelează la astfel de strategii au echipe mult mai productive. Așadar, înscrie-te la programe care să te ajute să-ți perfecționezi și să-ți completezi studiile existente, aceste noi cunoștințe ajutându-te să fii operativ pe termen lung.

De asemenea, oferă o importanță majoră comunicării cu managerii companiei și transmite-le provocările cu care te confrunți. Cu cât vei reuși să remediezi mai rapid niște probleme la locul de muncă, cu atât productivitatea ta va crește.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri