Un studiu realizat în perioada 15 iulie- 15 august de GI Romania cu ajutorul Dora Market Research by Happy Recruiter a încercat să afle care sunt efectele încă nevăzute ale pandemiei asupra pieței muncii, ce îi motivează pe candidați să aleagă un job nou, ce ar alege dintre confortul unui job de acasă versus un venit mai mare, sau mai multe beneficii.

Anxietatea este în creștere

Pandemia are efecte dincolo de cele vizibile în plan economic și medical, iar unul din doi respondenți au declarat că au început un proces de identificare al unui nou job, dar au renunțat la acesta cel puțin o dată în ultimele 12 luni.

Dintre motivele invocate:

  • 27,8% susțin că noul loc de muncă nu aducea un plus de avantaje
  • 21% susțin că le e teamă de schimbare
  • 16% susțin că ofertele noi implică venituri mai mici decât cele actuale

Concluzia pe care o putem trage pe baza acestor statistici este că într-o perioadă de anxietate generalizată, candidații vor alege predominant angajatori cunoscuți, percepuți ca stabili în comparație cu posibilitatea unor venituri mai mari la angajatori fără nume. Cu toate acestea, 51% din totalul respondenților ar alege un angajator mai puțin cunoscut, dacă ar primi un venit cu 15% mai mare decât cel actual.

Vrei să fii la curent cu cele mai noi tendințe din piața muncii? Te invităm să urmărești evenimentul Reshaping HR: Ce contează în lupta pentru atragerea și reținerea talentelor care va avea loc pe 21 octombrie 2021. Te poți înscrie AICI, gratuit!

Retail jobs

Totuși, distribuția pe domenii de activitate arată că în domeniile de producție și retail, se preferă o companie cunoscută, în timp ce în domeniile serviciilor și office se preferă un salariu mai mare.

Pandemia a transformat viața tuturor în ultimul an și jumătate, iar un salariu nu mai este suficient pentru un angajat. Pe lângă atragerea de noi talente, focusul companiilor a devenit retenția de personal.

Cristian Huzău, Country Manager GI Group

Pentru 3 din 4 respondenți, munca la distanță nu este posibilă

Cu toate acestea, dacă ar putea alege, 39,61% ar prefera să lucreze hibrid, 31,44% ar prefera să lucreze de la birou și 28,95% ar prefera să lucreze de acasă.

Citeste si:
STUDIU CNCAV despre eficiența vaccinurilor împotriva COVID-19. Ce...
STUDIU CNCAV despre eficiența...

83,66% dintre respondenți declară că s-au gândit cel puțin o dată în ultima perioadă să își schimbe domeniul de activitate. Cu toate acestea, doar 1 din 4 angajați au început acțiuni concrete în această direcție prin cursuri de formare sau recalificare.
Din acest punct de vedere, angajații din România continuă să rămână pe ultimele locuri în EU la indicatorii privind învățarea permanentă/ lifelong learning.

Mai mult:

  • 76% dintre respondenți declară că ar prefera creșterea venitului în raport cu posibilitatea de a munci remote.
  • 55% dintre respondenți declară că nu ar renunța la venit dacă ar fi puși să aleagă între a munci de acasă și a beneficia de un venit mai mic.
  • 5% ar renunța chiar și la 20% din venitul lunar pentru posibilitatea de a lucra de acasă.

“Plecând de la datele studiului realizat de către Happy Recruiter și informațiile pe care le-am adunat de la începutul pandemiei, am luat decizia de a dezvolta GI Wellbeing Program. Prin intermediul acestui program partenerii și angajații acestora au acces la o platformă privată de bunăstare ce oferă o suită de instrumente special create, ateliere online, pentru a-i susține în această perioadă dificilă”, declară Cristian Huzău, Country Manager GI Group.

Citeste si:
Topul celor mai frumoase locuri din care să lucrezi, dacă ai un job...
Topul celor mai frumoase...
Sursa foto: Pexels

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri