O săptămână de lucru de patru zile în care să muncim și în care să ne adunăm toate forțele la muncă, după care să beneficiem de o binemeritată odihnă. Asta propune Ryan Breslow, fondatorul și CEO-ul Bolt, care la la 26 de ani își vede compania dusă la statutul de unicorn.

Ne rămân adesea în minte imaginile unor directori executivi care își acoperă buzunarele cu salarii peste măsură de mari, în timp ce-și urmăresc acțiunile cum cresc, din avioanele lor private în care domină luxul. Nu este, însă, cazul tuturor executivilor de top pentru că unii aleg să petreacă mai mult timp cu angajații pentru a vedea dacă aceștia se simt bine la acel loc de muncă.

Este și exemplul lui Ryan Breslow, fondatorul și CEO-ul Bolt care pariază pe un lucru cert: dacă angajații săi sunt fericiți, atunci aceștia vor fi mai performanți. Cum face acest lucru? Prin stabilirea unui program de lucru de 4 zile pe săptămână, un model care a căpătat tot mai multă popularitate începând cu acest an, scrie Forbes.com.

Vrei să fii la curent cu cele mai noi tendințe din piața muncii? Te invităm să urmărești evenimentul Reshaping HR: Ce contează în lupta pentru atragerea și reținerea talentelor care va avea loc pe 21 octombrie 2021. Te poți înscrie AICI, gratuit!

Săptămâna de lucru de patru zile, un model tot mai preferat de companii

Toți angajații din lume au trecut în ultimii doi ani prin stres, anxietate și prin clipe dificile din cauza pandemiei de COVID-19. Odată cu lucrul remote, mulți salariați s-au plâns că au lucrat mai mult și că nu au mai reușit să traseze o graniță între muncă și viața personală. Acesta este și motivul pentru care mulți lideri au ales o soluție care pare să prezinte numeroase avantaje: o săptămână de lucru de patru zile.

Retail jobs

saptamana de lucru de patru zileFoto: Unsplash

CEO-ul Bolt este de părere că odată ce oferi angajaților mai multe zile libere, aceștia vor avea mai mult timp să se ocupe de treburile casnice, timp în care le va rămâne mai mult timp și de odihnă. Ryan Breslow spune că o săptămână de lucru de patru zile i-ar ajuta pe angajați să nu mai vină luni la birou ca niște „zombie”, în ideea că vor fi mai odihniți și vor avea mai multă energie și entuziasm.

Cea mai mare problemă cu munca la distanță nu e că oamenii lucrează mai puțin, ci că lucrează prea mult”, spune CEO-ul Bolt care subliniază importanța unui echilibru al muncii, care duce totodată și la creșterea productivității.

Desigur, o astfel de măsură implică anumite riscuri: ar putea trage compania în jos sau ar putea avea un efect neașteptat pentru angajați. Dar, liderul Bolt spune că merită în acest moment să riște.

Citeste si:
Bolt lansează serviciile de transport la cerere în Râmnicu Vâlcea
Bolt lansează serviciile de...

Și dacă am lucra ca leii? Aceste creaturi feroce se manifestă prin scurte momente explozive de energie, de mare intensitate și apoi se odihnesc și se recuperează pentru următorul sprint.

Ryan Breslow, fondator și CEO-ul Bolt

Cu o săptămână de lucru de patru zile, Breslow susține că oamenii vor avea mai multă energie și vor deveni mult mai productivi. El crede că în cazul unei săptămâni de lucru de patru zile, angajații se simt mai încrezători și vor putea da totul în acele patru zile la muncă, după care vor beneficia de odihna binemeritată.

Islanda, Spania, Scoția și Japonia se numără printre țările care au instituit cu succes o săptămână de lucru de patru zile. Totodată, companii ca Unchartered, Microsoft Japan, Unilever, Perpetual Guardian, Elephant Ventures, Tower Paddle Boards și Digital Enabler au implementat deja un mod care include o săptămână de lucru de patru zile.

Citeste si:
Săptămâna de lucru de patru zile: o gură de aer proaspăt pentru...
Săptămâna de lucru de patru...

Citește și: Țara care a testat cu brio săptămâna de lucru cu mai puține ore de muncă

Sursa foto: Unsplash
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri