Reducerea costurilor în cadrul companiei este un aspect important pe care orice antreprenor ar trebui să îl ia în considerare. În primul rând, datorită banilor care se obțin odată cu luarea acestor măsuri, dar și a timpului câștigat. În plus, odată ce cheltuielile sunt mai mici, oamenii de afaceri pot investi mai mult capital în propriul business, ca să asigure evoluția acestuia. Iată câteva dintre metodele pe care angajatorii le pot aplica.

Externalizarea anumitor servicii

O metodă eficientă de a reduce din cheltuieli este externalizarea anumitor servicii, în funcție de bugetul și de domeniul de activitate al fiecărui business. În primul rând, companiile vor câștiga timp, iar volumul de muncă al angajaților va scădea, deci aceștia vor fi mai relaxați, iar stresul se va reduce. De asemenea, antreprenorii vor scăpa de procesul de recrutare și nu vor mai fi nevoiți să aștepte ca noii salariați să se adapteze cerințelor companiei lor, fiindcă vor angaja numai specialiști în domeniu. Deci, lună de lună, oamenii de afaceri vor avea siguranța că toate documentele și proiectele sunt pe mâini bune, fără să mai fie nevoiți să își verifice noii angajați, care pot produce erori dacă nu au experiența necesară.

Chirie, utilități și facturi reduse

În primul rând, oamenii de business pot apela la un sediu în care spațiul e mai mic, implicit și chiria, ca să reducă din costuri. De asemenea, trebuie să țină cont și de amenajarea spațiului respectiv și de logistica acestuia. De exemplu, atunci când vine vorba de iluminatul clădirii de birouri, pot să apeleze la corpuri de iluminat de ultimă generație, precum tuburi led, care asigură un consum redus de energie și au o durată de viață îndelungată, deci vor fi o investiție utilă. Astfel, se vor reduce din costuri.

Încurajarea lucratului de acasă

O altă soluție la care se pot gândi antreprenorii este să își încurajeze angajații să lucreze de acasă, atât pentru a reduce din cheltuieli, cât și pentru a crește productivitatea în cadrul companiei. Odată ce salariații își vor desfășura activitatea profesională din confortul propriului cămin, randamentul lor va crește, datorită faptului că vor lucra într-un mediu plăcut, familiar, unde se vor simți în largul lor. Pe de altă parte, cum salariații nu vor mai munci de la birou, și facturile la energie electrică sau gaze vor fi mai mici, pentru că subalternii nu vor mai folosi facilitățile companiei.

O strategie de marketing eficientă

Chiar dacă e importantă promovarea businessului pentru ca afacerea să capete notorietate în rândul clienților, asta nu înseamnă, implicit, că trebuie risipite sume exorbitante pe campaniile de publicitate sau marketing. De aceea, strategia de marketing trebuie să aibă obiective clare, iar promovarea propriu-zisă trebuie să urmărească atragerea clienților care ar putea fi interesați cu adevărat de serviciile și produsele companiei. În consecință, companiile ar trebui să își promoveze serviciile sau produsele cu ajutorul metodelor care afectează cât mai puțin bugetul. În plus, se impun vouchere sau promoții pentru fidelizarea clienților, care la rândul lor ar putea recomanda afacerea respectivă.

Acestea sunt doar câteva dintre metodele pe care antreprenorii le pot lua în considerare ca să reducă costurile în cadrul companiei lor. O altă soluție o reprezintă automatizarea anumitor activități prin intermediul tehnologiei, atunci când situația o permite. Astfel, nu vor mai fi obligați să angajeze anumite persoane și să le plătească salarii sau să achite taxele și impozitele aferente. În plus, această decizie poate duce și la creșterea productivității, fiindcă randamentul va fi unul crescut. Totuși, oamenii de afaceri trebuie să aibă o strategie pe termen lung și să ia cele mai bune decizii în funcție de domeniul de activitate al businessului, dar și de bugetul pe care îl au la dispoziție.

Sursa foto: pexels.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri