În prezent, brandingul angajatorului pune stăpânire pe lumea recrutării. Cu toate acestea, în ciuda nevoii tot mai mari de a vă concentra asupra eforturilor voastre de employer branding, există încă unele organizații cărora le este greu sa-l definească sau care cred că nu este „relevant” pentru organizația lor.

Deci, să trecem la treabă și să alungăm aceste concepții greșite despre brandingul angajatorului:

Depinde de tine să construiești un brand de angajator, de fapt, brandul tău de angajator există deja, indiferent de „alegerea” ta de a-l construi sau nu. Atâta timp cât candidații și-au dorit să lucreze pentru o anumită companie din anumite motive, aceasta a existat. Brandul tau de angajator este creat din percepțiile generale pe care le dai ca potențial angajator. A fost acolo în fundal chiar înainte ca termenul „employer branding” să fie inventat.

Așadar, întrebarea nu este de unde să începeți să vă construiți brandul de angajator, ci cum îl puteți transforma în ceva mai bun pentru a atrage talente de top.

Sigur, poate fi costisitor să-ți dezvolți brandul de consum de la zero, dar acest lucru nu trebuie să fie cazul brandului tau de angajator. Brandul vostru de angajator există deja si fundatia pe care să o construiți și nu trebuie să începeți de la zero.

Hrăniți-vă angajații actuali cu valorile companiei voastre, împărtășiți-vă obiectivele generale și veți fi cu un pas mai aproape de branding-ul de succes al angajatorului. Locul esențial pentru începerea unui mare branding de angajator este maximizarea resurselor voastre actuale, ceea ce implică un cost minim!

Deși este posibil să fi existat sub o serie de alți termeni înainte de a fi etichetat „employer branding”, acesta nu a intrat în acțiune acum. Brandingul angajatorului nu este nimic nou; există doar o nevoie din ce în ce mai mare de a construi pe aceasta, devenind mai proeminentă în peisajul recrutării.

Candidații vor dori întotdeauna să știe cum este să lucrezi pentru o organizație. Nu este suficient ca abilitățile candidaților să se potrivească cerințelor voastre de angajare; trebuie să fie o potrivire excelentă și pentru nevoile lor. Acea „tendință” anume nu va scădea niciodată, așa că putem fi siguri că este un trend care nu va înceta!

În esență, oricine poate obține brandingul angajatorului corect sau greșit, indiferent de dimensiunea companiei. Brandingul angajatorului nu se potrivește doar „firmelor mai mari” și nu depuneți niciun efort pentru a câștiga talente este ceea ce vă va obliga să ieșiți din competiția de recrutare.

Există beneficii uriașe de a lucra pentru companii de toate formele, dimensiunile și sectoarele. Dacă doriți ca cei mai buni candidați să aplice în organizația voastra, depinde de voi să le arătați despre ce sunteți. Dacă nu ai posibilitatea să concurezi pe planul salarial este ceea ce te împiedică, reține că nu mai este numai acest aspect important atunci când vine vorba de a aplica la organizații. Și candidații trebuie să facă parte dintr-o mare cultură a companiei! Depinde de tine să-ți vinzi punctele forte candidaților. Acesta este ceea ce vă va diferenția de concurență, indiferent de dimensiunea companiei.

Spre deosebire de ceea ce ai putea crede, eforturile de branding ale angajatorului nu sunt „deținute” de departamentul nimănui. Dacă doriți ca brandingul vostru de angajator să aibă succes și să transmită mesajul potrivit potențialilor viitori angajați, acesta trebuie să fie împărtășit de toată lumea din organizația dvs.

Deși eforturile pot fi conduse de un departament sau un purtător de cuvânt al organizației dvs., acceptarea tuturor departamentelor este o piatră esențială pentru un branding excelent al angajatorului. Aceasta va servi drept fundație pentru a transmite mesajul în exterior pentru a stimula eforturile de atragere a candidaților. Începe din interior, nu din afară!

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri