Productivitatea reprezintă un aspect important atunci când vine vorba de profitul și dezvoltarea unei companii. Așadar, antreprenorii trebuie să caute mereu cele mai bune soluții cu ajutorul cărora să aibă parte de un randament crescut în rândul angajaților și, implicit, o eficientizare a activității profesionale. Iată câteva sfaturi utile pentru companii, ca să își sporească productivitatea.

Investiții în educația salariaților

Nivelul pregătirii profesionale în rândul angajaților reprezintă un factor important atunci când vine vorba de evoluția unui business. Drept urmare, orice firmă care urmărește eficientizarea activității, implicit o productivitate mărită, trebuie să investească în parcursul profesional al angajaților. Antreprenorii își pot trimite personalul la anumite cursuri de specializare și traininguri specifice, cu ajutorul cărora subalternii să dobândească noi cunoștințe în domeniul lor de activitate. În felul acesta, salariații se vor simți apreciați în cadrul companiei, vor putea primi pe mână proiecte mult mai importante, nu vor mai fi copleșiți de rutină și eficiența lor va spori.

Beneficii pentru personal

Ca să rămână motivat și să dea cel mai bun randament în mod constant, este necesar ca angajatorul să ofere personalului o serie de beneficii. De exemplu, companiile pot deconta transportul angajaților și pot suporta costul asigurărilor auto, precum cea Casco Omniasig, pentru cei care dețin o mașină personală. De asemenea, pentru o productivitate sporită, antreprenorii mai pot pune la dispoziție măriri salariale și bonusuri de performanță pentru cei care dau randamentul maxim. În plus, o altă soluție ar fi oferirea de zile suplimentare de concediu, mai ales după o perioadă încărcată cu proiecte, împreună cu carduri cadou, vouchere de vacanță, abonamente la clinici private de sănătate sau la săli de fitness.

Un program flexibil adaptat după nevoile angajaților

Un alt aspect important care influențează în mod direct productivitatea în cadrul firmei îl reprezintă programul. De aceea, firmele le pot pune la dispoziție angajaților un program flexibil. Mai exact, oamenii pot să își exercite atribuțiile profesionale din orice loc își doresc, cu precădere din confortul propriei locuințe. Odată ce vor lucra într-un mediu plăcut, familiar, aceștia se vor simți mai relaxați, pentru că nu vor mai fi obligați să respecte anumite reguli specifice muncii de la birou. Vor avea ocazia să mănânce atunci când își doresc, fără să aibă o pauză de masă prestabilită, și nici nu vor mai fi obligați să respecte o anumită ținută vestimentară.

Un spațiu special amenajat pentru relaxarea angajaților

Din cauza volumului mare de lucru, a stresului sau a oboselii, randamentul personalului poate scădea, iar productivitatea va fi afectată. Drept urmare, antreprenorii le pot pune la dispoziție un spațiu special amenajat pentru a se relaxa, ca să își recapete energia atunci când task-urile îi copleșesc. De exemplu, în locul respectiv, salariații pot să practice activități sportive, să se relaxeze pe fotolii, să asculte muzică, să citească sau să desfășoare alte activități recreative.

Externalizarea serviciilor

În funcție de bugetul și planul de afaceri, companiile pot apela la externalizarea anumitor servicii, pentru a reduce din costuri, iar activitatea să se eficientizeze. Mai exact, firmele apelează la specialiști într-un anumit domeniu de activitate, pe care îi contractează pentru a prelua unele sarcini de muncă, fie ale unui număr redus de angajați, fie ale unui întreg departament. În consecință, antreprenorii nu vor mai fi obligați să mai instruiască angajați fără experiență, cărora să le ofere salariu și alte beneficii, ci vor apela la serviciile unor profesioniști, deci vor scădea costurile. În plus, oamenii de afaceri vor privi raporturi lunare pe baza cărora să ia decizii ce pot duce la dezvoltarea businessului lor.

Acestea sunt doar câteva dintre soluțiile la care pot apela companiile pentru a-și spori productivitatea.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri