Serviciul Român de Informații (SRI) este autoritatea statului care se ocupă de obținerea și valorificarea informațiilor. Altături de SIE (Serviciul de informații Externe), SRI este principalul serviciu care previne și contracarează ameninţările la adresa securităţii naţionale, fiind o componentă a sistemului naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională, potrivit informațiilor care se regăsesc pe site-ul oficial al instituției.

SRI a dat recent startul recrutărilor și a publicat un ghid informativ adresat persoanelor care doresc o carieră în Serviciul Român de Informații. Deși Serviciul Român de Informații este o instituție publică, o bună parte din activitatea sa este secretă, motiv pentru care discreția este mai mult decât vitală.

Ce joburi sunt disponibile la SRI

Activitatea SRI presupunea culegerea și analiza informațiilor, aspecte care implică riscuri, vulnerabilități sau amenințări la adresa securității naționale. Prin urmare, cele mai căutate locuri de muncă din cadrul SRI sunt: ofițer operativ, ofițeri analiști, specialiști tehnici. Punctual, instituția caută să angajeze și experți în diverse domenii de activitate, care asigură suport dedicat misiunilor Serviciului.

angajari SRISursa foto: Facebook /Serviciul Român de Informații (SRI), via MApN

Ofițer operativ SRI

Ofițerul operativ este persoana care identifică persoanele, relațiile sau companiile ce pot genera vulnerabilități la adresa securității naționale și își creează acces în aceste medii. Un angajat pe această funcție trebuie să dezvolte și să mențină relații validate de încredere, pentru a gestiona surse secrete umane (agenți) deja existente sau de a recruta unele noi.

Ce abilități trebuie să aibă un ofițer operativ SRI:

  • inteligență socială superioară
  • inteligență comunicațională superioară
  • atenție distributivă
  • calm
  • echilibru
  • curiozitate
  • creativitate
  • atenție la detalii
  • cunoaștere a limbajul non-verbal
  • înțelegere fină a psihologiei umane.

Ofițer analist SRI

Un ofițer analist evaluează datele culese de ofițerii operativi sau din alte surse secrete sau deschise, din perspectiva relevanței lor. Un angajat pe o astfel de poziție este cel care analizează ce schimbări apar în amenințările legate de securitatea națională și schițează scenarii alternative de evoluție. Un ofițer analist îi informează pe beneficiarii legali în raport cu fiecare scenariu prognozat, în așa fel încât să prevină riscurile care pot apărea și să ia măsuri pentru a le gestiona.

Ce abilități trebuie să aibă un ofițer analist SRI:

  • o inteligență peste medie
  • o capacitate dezvoltată de înțelegere și gândire critică
  • creativitate
  • capacitatea de a identifica ușor esențialul, relevantul
  • o foarte bună cunoaștere și înțelegere a domeniului

Alte condiții specifice pentru a deveni ofițer operativ sau ofițer analist SRI

Pentru a ocupa un post de ofițer analist sau ofițer operativ trebuie să îndeplinești condițiile de încadrare în SRI și să treci peste toate etapele specifice de selecție. Ulterior vei susține un examen de admitere pentru a urma cursurile de licență, master profesional sau cursuri postuniversitare de formare și dezvoltare continuă, din cadrul Academiei Naționale de Informații „Mihai Viteazul” (ANIMV).

Credem în oameni inteligenți, bine pregătiți, discreți și integri. Corectitudinea, seriozitatea și responsabilitatea sunt valori pe care SRI le cultivă în fiecare zi și pe care le caută la viitorii săi ofițeri.

Reprezentanți SRI

Specialist IT &C

Un specialist IT care vrea să se angajeze pe același post, în cadrul Serviciului Român de Informații va fi responsabil cu dezvoltarea sistemelor informatice enterprise și să ofere soluții bazate pe platforme hardware, până la proiectarea, administrarea și întreținerea rețelelor de comunicații în conformitate cu cele mai noi standarde existente pe piață.

Ce va face concret un specialist IT &C:

  1. Va lucra în echipe mixte de dezvoltatori, administratori de infrastructuri, specialiști în securitate IT&C și beneficiari, pentru toate liniile de activitate ale Serviciului
  2. Se va adapta și va ține pasul cu cele mai noi tehnologii apărute

Specialist lingvist

Un specialist lingvist care activează în cadrul SRI se va ocupa de activități de analiză a unor evenimente, va traduce materiale audio, video sau scrise, dintr-o limbă străină, în limba română. Tot acesta este cel care oferă suport lingvistic colegilor de la SRI, din alte departamente.

Ce trebuie să cunoști exact:

  1. o limbă străină la nivel minim B2 de interes pentru organizație
  2. o limbă străină la nivel minim B2 de circulație internațională
  3. să ai diplomă de licență sau să fii absolvent de studii medii
  4. să îndeplinești condițiile de încadrare în Serviciul Român de Informații (să promovezi toate etapele de selecție)

Luptător antiterorist

Prevenirea și combaterea terorismului reprezintă una dintre principalele verticale ale SRI. Potrivit informațiilor prezentate în ghidul publicat de instituție, un luptător antiterorist la SRI are în sarcină următoarele aspecte:

  • securitatea aeroportuară a aviației civile din România;
  • intervenția antiteroristă pentru reducerea/eliminarea vulnerabilităților factorilor umani și materiali, prin activități specifice de prevenire și combatere a acțiunilor teroriste;
  • intervenție antiteroristă/contrateroristă pirotehnică ce presupune control tehnic antiterorist, investigarea, ridicarea, securizarea și neutralizarea dispozitivelor explozive improvizate.

Ce abilități trebuie să aibă un luptător antiterorist:

  • excelente abilități de natură acțională
  • să fie capabil să depună un efort psihologic intens
  • să fie o persoană activă, dinamică,
  • să fie o persoana determinată și rezistentă, cu un autocontrol comportamental dezvoltat
  • să dețină o capacitate de mobilizare și adaptare rapidă la diverse situații.

Alte criterii pe care trebuie să le îndeplinești pentru a deveni luptător antiterorist:

Poți aplica și dacă ai absolvit doar liceul și ai diplomă de bacalaureat. În această situație ar trebui să ai vârsta maximă de 29 ani, să practici sau să fi practicat un sport de performanță

  • Înălțime minimă pentru femei: 1.65 cm
  • Înălțime minimă pentru bărbați: 1.75 cm
  • Să promovezi toate etapele de selecție

Procesul de selecție durează aproximativ 6-9 luni și presupune parcurgerea mai multor etape:

  • Evaluare CV
  • Interviuri de selecție
  • Evaluarea cunoștințelor și/sau aptitudinilor
  • Evaluarea psihologică
  • Examinarea medicală
  • Verificări de securitate

Profilul angajatului la SRI. Ce criterii trebuie să îndeplinești pentru a lucra la SRI

Potrivit normelor și legii interne specifice Serviciului Român de Informații, un candidat care aplică pentru un loc de muncă la SRI trebuie să îndeplinească, înainte de toate, următoarele criterii:

  1. să aibă cetățenie română
  2. să nu fii în curs de cercetare, urmărire sau judecată sau să nu fi fost condamnat penal;
  3. să nu faci parte din partide, formațiuni sau organizații politice, din momentul încadrării în SRI;
  4. să nu participi ca asociat unic sau direct la administrarea ori conducerea unei organizații sau societăți comerciale, din momentul încadrării în SRI;
  5. să fii absolvent de studii universitare, cu licență, al unei instituții de învățământ superior acreditată; pentru anumite posturi sunt necesare și studii post-universitare, iar pentru altele se cer doar studii liceale;
  6. să nu fii consumator de substanțe stupefiante, psihotrope sau susceptibile a avea efecte psihoactive ori dopante, aflate sub control național ori prevăzute în convențiile internaționale la care România este parte sau să nu fi desfășurat activități ilegale cu astfel de produse; SRI precizează că, în interviurile de selecție și de securitate, sunt evaluate punctual și cu atenție interacțiunile anterioare cu astfel de substanțe. Lipsa sincerității cu privire la orice aspect, pe parcursul oricărei etape de selecție, reprezintă motivul principal al respingerii candidaturilor.
  7. să fii dispus ca, după încadrare, să desfășori activități în orice zonă a României, potrivit nevoilor instituției.

Procesul de selecție constă în:

  • Interviuri de selecție
  • Interviu video
  • Interviu de selecție (față în față cu un reprezentant de la SRI)
  • Interviu cu angajatorul (interviu cu viitorul manager)
  • Evaluarea psihologică
  • Evaluarea cunoștințelor de cultură generală
  • Examinarea cunoștințelor de limbă străină
  • Evaluarea psihologică complexă
  • Examinare medicală
  • Evaluarea competențelor profesionale (evaluarea aptitudinilor)
  • Verificarea de securitate

Contract de muncă SRI

„Chemarea în activitate a cadrelor militare se realizează în conformitate cu prevederile Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare. Astfel, nu vei semna un contract de muncă (document prevăzut în Codul Muncii, aplicabil personalul civil), ci vei fi încadrat în SRI în baza Ordinului Directorului Serviciului Român de Informații, prin care ți
se acordă gradul militar și ești numit în prima funcție”, au transmis reprezentanții instituției, în ghidul publicat.

Candidații care au fost declarați admiși în urma examenului de admitere sunt chemați în activitate la Serviciul Român de Informații la data începerii programului de formare (1 octombrie pentru master sau 1 ianuarie pentru studii postuniversitare).

Citește ghidul complet AICI pentru a urmări cu exactitate cerințele pentru fiecare probă de concurs.

Sursa foto: Facebook / SRI - Serviciul Român de Informații

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri