Întâlnirile de business joacă un rol important atunci când vine vorba de dezvoltarea unei afaceri. De aceea, este indicat să respecți anumite reguli care să-ți asigure succesul la meetingul respectiv. În consecință, dacă urmează să ai o întâlnire de afaceri, pregătește-te minuțios și ia în considerare fiecare detaliu care ar putea să te pună într-o lumină bună în fața clienților sau a partenerilor de business. Iată de ce să ții cont ca să-ți atingi obiectivele.

Punctualitatea denotă seriozitate

Cu siguranță, nu vrei să întârzii la o astfel de întâlnire, fiindcă vei da dovadă de lipsă de seriozitate de la bun început, iar acest aspect îi va face pe partenerii tăi de discuție să presupună că nu ești demn de încredere. De aceea, este important să ajungi mai devreme decât ora la care este programată întâlnirea, preferabil cu 15 minute înainte. Este important să inspiri profesionalism, ca să îți atingi obiectivele de la bun început.

Imaginea vorbește pentru tine

Atunci când te prezinți la un meeting de business, trebuie să inspiri succes, să dai dovadă de încredere și să lași imaginea să vorbească pentru tine. Drept urmare, atunci când te deplasezi spre întâlnirea propriu-zisă, impresionează-ți clienții și partenerii de afaceri cu unul dintre modelele elegante de masini noi, care provin de la producători auto consacrați, cu o lungă istorie în domeniul auto.

De asemenea, nu uita să respecți o anumită conduită vestimentară, mai precis, să îmbraci un costum de calitate sau să ai la mână un ceas care să denote rafinament. Iar pe lângă accesorii, la fel de importantă este și atitudinea. Atunci când faci cunoștintă cu persoanele respective, este esențial să faci contact vizual și să te prezinți cu numele complet.

Pregătește-te temeinic și fă research

Este crucial ca la întrevederea aferentă să ai deja un plan bine pus la punct, care să îți susțină cauza și să argumenteze pretențiile pe care le ai. La fel de important este să te informezi în prealabil în legătură cu ce fel de tipologii de oameni o să dialoghezi. De aceea, dacă ai posibilitatea, fă un research despre persoanele cu care ai întâlnirea. Stabilește un plan de abordare, poate îți pregătești un anumit discurs, te bazezi mai mult pe capacitățile tale de persuasiune ori lași datele să își facă treabă. Este important să știi ce își doresc cu adevărat interlocutorii tăi și să le garantezi că tu le poți satisface nevoile profesionale cu serviciile și produsele pe care le oferi.

Fii pragmatic și empatic

Este necesar să ai o atitudine echilibrată. Să răspunzi clar și concis la orice fel de întrebare, ca să nu le irosești timpul partenerilor tăi de dialog, dar, de asemenea, este nevoie să pui și tu întrebări, ca să ajungeți la un numitor comun. Vezi cum reacționează cei prezenți la răspunsurile tale, iar dacă simți nevoia să aprofundezi un anumit subiect, nu ezita să o faci. Dacă îți dorești foarte mult să obții ceea ce ți-ai propus de la început, s-ar putea să fii nevoit să faci compromisuri, care să te ajute să îți dezvolți afacerea. Deci, gândește-te bine la ce ești dispus să renunți sau cu ce o să vii în plus la masa discuțiilor.

Toate aceste aspecte fac diferența dintre o întâlnire de afaceri de succes și una eșuată. Fii atent la orice detaliu care te-ar putea scoate în evidență în fața potențialilor clienți sau parteneri de afaceri. Asigură-te că ești bine pregătit, că ai un răspuns pentru orice întrebare, că ești pragmatic, coerent și concis. De asemenea, nu îți neglija imaginea și nici punctualitatea. Fiindcă trebuie să inspiri seriozitate, succes și că ești o persoană demnă de încredere.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri