Deși restricțiile sunt din ce în ce mai puține în urma pandemiei, multe dintre companii decid să își continue activitatea în online sau în regim hibrid. Totodată, aceasta s-a dovedit a fi o opțiune bună și pentru angajați, care au mărturisit că munca de acasă le-a asigurat un echilibru între viața personală și cea profesională.

Un studiu realizat de EY România anul trecut arată că aproximativ 75% dintre participanți au în vedere lucrul de acasă atunci când se gândesc la un nou job. Dacă 49% dintre participanți își doresc să lucreze remote doar câteva zile pe săptămână, alți 21% intenționează să lucreze exclusiv de acasă.

Pe de altă parte, munca de acasă poate deveni copleșitoare, în special din cauza lipsei interacțiunii. Dacă te numeri printre acei angajați care lucrează din confortul casei, am pregătit mai jos câteva sfaturi care să te ajute să te organizezi, delimitând cu ușurință viața privată de cea profesională.

Organizează-ți propriul ,,birou”

Un sfat optim pentru a lucra eficient este să-ți organizezi un birou cu toate elementele necesare la îndemână. Dacă spațiul îți permite, poți rezerva o cameră a locuinței pentru a munci. În acest fel, vei avea parte de liniște și nu vei fi nevoit ca în fiecare dimineață să organizezi lucrurile necesare pentru a-ți desfășura activitatea.

Dacă munca ta implică diverse documente în format fizic, poți apela la un magazin de papetarie de unde să achiziționezi diferite produse pentru organizare și arhivare. În acest fel, vei evita haosul creat de foile depozitate în diferite locuri din casă și vei da claritate muncii.

Totodată, pentru a însufleți locul în care muncești, poți decora încăperea cu plante sau poți alege un tablou cu un mesaj motivațional. La finalul programului, procedează întocmai ca la birou: adună și organizează toate documentele, închide laptopul, lasă un spațiu curat și organizat pentru ca în următoarea zi să poți începe munca fără a te concentra asupra aspectelor organizatorice.

Ia pauze cu regularitate

La birou, scurtele interacțiuni cu colegii, pe subiecte legate de muncă sau nu, puteau înlocui cu succes o pauză de cinci-zece minute. Muncind de acasă, însă, angajații sunt tentați să nu se desprindă de ecranul laptopului până la pauza de masă sau chiar până la finalul programului.

Acest lucru este extrem de solicitant pentru creier, iar productivitatea ta riscă să scadă. În funcție de natura activității, o pauză odată la o oră sau două de muncă va fi extrem de binevenită.

De asemenea, nu ignora pauza de masă și nu o transforma într-o oportunitate de a munci. Ia prânzul într-un alt spațiu față de cel în care lucrezi, deconectându-te de la sarcinile pe care le ai de dus la îndeplinire până la finalul zilei.

Nu îmbina viața personală cu cea profesională

Deși acest beneficiu a convins tot mai mulți angajați să lucreze de acasă, echilibrul dintre viața personală și cea profesională poate deveni o barieră greu de delimitat.

Rațiunea din spatele acestui aspect este cât se poate de simplă: atunci când munceai dintr-un birou, casa era locul în care te retrăgeai pentru a te odihni sau pentru a petrece timp cu familia. Spațiul destinat muncii era cu totul diferit față de cel destinat relaxării și timpului liber.

Astfel, este important ca la final de program să închizi laptopul, să îți pui documentele în ordine și să părăsești biroul, reluând activitățile în următoarea zi. În acest fel, vei delimita pe cât posibil aspectele care țin de locul de muncă de cele care sunt legate de viața ta personală.

Plimbă-te în natură și întâlnește-te cu alți oameni

Și activitățile care au loc după finele programului de lucru îți pot influența munca. Productivitatea este asociată cu starea de bine a angajatului pe toate palierele vieții sale. Necesitatea de a sta în casă de dimineața până seara poate deveni copleșitoare, mai ales dacă în acest fel ești privat de interacțiunea cu alți oameni.

O plimbare scurtă în natură poate fi de un real folos, precum este și o întâlnire cu prietenii sau colegii. Dacă timpul îți permite, găsește activități desfășurate în colectivitate, care să înlocuiască lipsa interacțiunii pe care o aveai la locul de muncă.

Deși munca de acasă înseamnă un confort sporit și timp prețios câștigat, este necesar să acordăm atenție lucrurilor de care, totuși, aceasta ne privează. Cu organizare și atenție la detalii, lucrul de la domiciliu poate fi transformat într-o opțiune pe termen lung, capabilă să dea angajatului mai mult timp liber și mai multă flexibilitate.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri