Cei care își doresc să devină antreprenori și să își deschidă prima afacere trebuie să țină cont, în prealabil, de anumite aspecte cu ajutorul cărora să aibă parte de un parcurs mai ușor în acest domeniu. Pentru că, pe lângă o idee de business cu potențial, este necesar ca viitorii angajatori să țină cont și de alte detalii. Așadar, iată mai jos câteva dintre acestea.

Ține cont de sediul pe care îl alegi

Ca orice afacere care se respectă, trebuie să ai un sediu, pentru că din locul acesta îți vei desfășura activitatea. Așadar, e nevoie să iei în calcul aspectele logistice. De exemplu, zona în care vrei să fie amplasat, suprafața de care ai nevoie, cât te va costa chiria și cum ai de gând să îl amenajezi.

În primul rând, este necesar să creezi un mediu de lucru plăcut, sigur și igienizat corespunzător. Ca să te asiguri că personalul va avea toate condițiile, achiziționează cele mai bune produse de papetarie, ca să le facilitezi activitatea profesională, pune-le la dispoziție dezinfectant, asigură-te că au o bucătărie sau o sală unde își pot lua prânzul și contractează o firmă specializată în servicii de curățenie.

În plus, investește în aparatură de ultimă generație, precum în laptopuri, imprimante ori sisteme de iluminat și securitate, astfel încât angajații tăi să fie cât mai eficienți și, în același timp, să se simtă în siguranță.

Bugetul inițial

Pe lângă un plan de afaceri riguros, când vrei să devii antreprenor, ai nevoie de resurse financiare considerabile. Ia în calcul că, pe lângă investiția inițială, la început vor apărea multe cheltuieli neprevăzute. În plus, s-ar putea ca în primele luni să nu faci profit, dar businessul trebuie să meargă în continuare.

Pregătește-te pentru asta. Vezi care e bugetul tău și cum ai de gând să faci față acestor cheltuieli. Poate ai pus niște bani deoparte ori ai de gând să apelezi la parteneri de afaceri sau la un credit bancar. Gândește-te că nu poți amâna plata salariilor ori achitarea facturilor, a chiriei sau a taxelor și impozitelor.

Forță de muncă competentă

Ca firma ta să aibă succes, trebuie să atragi salariați competenți, care să pună umărul la dezvoltarea afacerii, datorită experienței lor în domeniul tău de activitate. Totuși, fiind nou pe piață, până îți vei câștiga un renume, ca să te asiguri că aceștia vor veni să lucreze pentru tine, este necesar să le oferi o remunerație pe măsură.

Pe de altă parte, ține cont și de randamentul acestora. În timp, se instalează rutina, iar acest aspect poate dăuna când vine vorba de productivitatea oamenilor. Deci, pe lângă un salariu bun, oferă-le și alte beneficii, ca să îi motivezi. De exemplu, bonusuri de performanță dacă își ating anumite obiective profesionale. De asemenea, activități în afara programului, precum cele de tip team building, ori abonamente la săli de fitness, librării online, vouchere de vacanță sau zile suplimentare de concediu. Și, ca să dai dovadă de înțelegere, un program flexibil de muncă poate să fie o decizie înțeleaptă.

În plus, mai ține cont și de strategia de marketing pe care ai de gând să o implementezi, adică cum îți vei promova serviciile și produsele, astfel încât să ai parte de cât mai mulți clienți și să îi fidelizezi. În consecință, studiază-ți cu atenție competitorii, ca să îți dai seama care sunt atuurile afacerii tale și cum poți specula oportunitățile. Pe lângă aceste aspecte, nu uita să ai multă răbdare și să îți dedici cât mai mult timp afacerii tale, iar rezultatele vor apărea în tim

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri