Cea mai mare parte a angajaților români preferă să lucreze în continuare de acasă, deși perioada de restricții din cauza pandemiei de COVID-19 s-a încheiat. Aproape trei sferturi dintre cei intervievați, în cadrul unui studiu realizat de EY România, au declarat că își doresc să continue să lucreze în sistem Work From Home (WFH), permanent sau măcar câteva zile din săptămână.

În aceste condiții, principala prioritate a companiilor este cum vor reuși să își motiveze angajații și cum pot eficientiza munca lor, în condițiile în care depind de fiecare dată de mijloacele tehnologice pentru a comunica și a-i superviza.

Mihai Nica, country manager Daktela România, explică modul în care companiile s-au adaptat noii realități și la ce soluții au apelat pentru a eficientiza activitatea echipelor lor:

Viitorul pieței muncii în România este hibrid și se pare că nu ne vom mai întoarce niciodată la modul de lucru din perioada pre-pandemică. Companiile au fost nevoite să se adapteze noului context și multe au apelat la diverse tehnologii pentru a îmbunătăți comunicarea de la distanță cu angajații lor și pentru a eficientiza rezultatele acestora. S-au stabilit astfel noi protocoale de lucru, ședințele și dialogul între departamente este mijlocit acum de diverse canale de comunicare online. La fel, interacțiunea offline cu clienții pierde din ce în ce mai mult teren în fața celorlalte canale precum apelurile telefonice, e-mail, SMS, web chat și rețele sociale. Multe companii au apelat astfel la servicii de tip Customer Care Omnichannel pentru a facilita și mai mult comunicarea cu clienții, dar și intern, cu întreaga echipă. Un astfel de serviciu, cum este cel oferit de Daktela, centralizează toate canale de comunicare într-o singură platformă, nu vor mai exista informații care pot fi pierdute sau omise. Companiile primesc rapoarte simplificate ce includ toate canalele de comunicare, integrări multiple bazate pe API, rapoarte despre activitatea angajaților. Este util Team Leader-ilor pentru a evalua performanța agenților, de exemplu”, declară Mihai Nica.

Lucrul de acasă nu trebuie privit de companii ca un factor de scădere a randamentului, atât timp cât workflow-ul este optimizat și eficientizat.

”A munci de la distanță nu trebuie să reprezinte un motiv de îngrijorare pentru companii. Dacă angajatul nu este prezent zi de zi fizic la birou, asta nu înseamnă că, la domiciliu, nu își va mai acorda interesul pentru activitatea sa. Un angajat poate fi și mai eficient, dar și mai încrezător în propriile forțe, mai motivat și mai fericit ca parte a companiei, dacă workflow-ul său este optimizat, eficientizat. Fără blocaje, fără timpi morți. Să vadă că ceea ce face are rezultate, să nu se simtă împovărat de sarcini care îi acaparează timpul liber. De aceea consider că, în funcție de domeniul de activitate, companiile au nevoie să apeleze la soluții tehnologice care să le optimizeze modul de lucru, să aibă rezultate bune și rapide, angajați mulțumiți. Iar un serviciu de tip Call Center Omnichannel, cum este software-ul Daktela, este o soluție în acest sens, la care au apelat companii cunoscute precum Notino, FootShop, Metlife, Alesa, Mountfield și este ideală în domenii precum magazine online, Call Center, reprezentanțe auto, infolines, sănătate, turism”, adaugă Mihai Nica.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri