Angajații din România preferă să și caute alt loc de muncă decât să ceară angajatorului un salariu mai mare. Aproximativ 70% dintre persoanele angajate care vor să își schimbe locul de muncă se așteaptă la venituri cu cel puțin 20% mai mari, dar se feresc să solicite o mărire din partea actualului angajator. Cea mai mare fluctuație de personal se înregistrează în domeniile: resurse umane și contabilitate.

Salariile reprezintă un subiect sensibil, mai ales în această perioadă, când multe firme se confruntă cu dificultăți financiare din cauza inflației și a costurilor în continuă creștere. Modificările recente ale Codului Fiscal, care vor pune presiuni suplimentare pe angajatorii mici și mijlocii, creează și mai multă incertitudine în legătură cu modul în care vor evolua relațiile de muncă și salarizarea angajaților.

Aproximativ 70% dintre candidații cu care intrăm în contact își doresc salarii cu cel puțin 20% mai mari de la următorul loc de muncă. Însă mulți ezită să ceară argumentat salarii mai mari și preferă să plece direct din actuala poziție. Este o situație cumva paradoxală, pentru că mulți candidați spun că motivul pentru care renunță la un loc de muncă este lipsa majorării salariului, dar ei nici măcar nu cer o mărire. Dar, fie că este vorba de replacement sau de poziții noi, în contabilitate și HR se observă cea mai mare cerere. Acestea sunt domeniile în care am recrutat cel mai mult în acest an.

Cristina Profeanu, Consultant Resurse Umane, Trainer și Coach autorizat în HR

În timp ce 42% dintre angajați spun că sunt necesare creșteri salariale pentru a aborda fluctuația personalului, doar 18% dintre angajatori consider acest aspect ca fiind important. Totodată, 43% dintre salariați declară că sunt dispuși să renunțe la locul de muncă actual în următoarele 12 luni, potrivit unui studiu realizat de EY pe un eșantion de 1.500 de lideri de afaceri, peste 17.000 de angajați din 22 de țări și 26 de sectoare industriale.

Pentru a-și fideliza angajații valoroși, o mare parte a angajatorilor au început să pună mai mult accent pe flexibilitatea programului. Totodată, oferă beneficii inexistente în perioada pre-pandemică, precum creșterea numărului zilelor de concediu, tichete cadou, bugete pentru formare profesională și munca de acasă sau în sistem hibrid.

O presiune suplimentară este cauzată și de scăderea record a numărului de angajați din România. Dacă în 2019, în România erau angajate 4,2 milioane de persoane (similar cu anul 2018), în 2020 numărul acestora s-a redus la 4,1 milioane de persoane, iar în 2021 a ajuns la aproximativ 3,8 milioane persoane, conform unui studiu realizat de termene.ro.

De aceea, este esențial ca între angajator și angajați să existe o comunicare cât mai deschisă despre evoluția companiei, sunt de părere experții în resurse umane. Angajatorii trebuie să traseze echipei obiective cât mai clare și care să fie realizabile, dar și să ofere un program de muncă flexibil care să le permită angajaților să păstreze echilibrul între viața profesională și cea personală.

Citește și: Cum să ceri o mărire de salariu, într-o perioadă cu inflație galopantă

„În general, din experiențele noastre cu persoanele pe care le recrutăm, observăm un tipar în privința modului în care angajații cer salarii mai mari: îi spun angajatorului că vor o creștere de salariu, acesta le promite această majorare fără însă a menționa un termen concret. În foarte multe cazuri, această majorare a salariului nu are loc, iar angajatul demisionează. Recomandarea mea este ca atunci când solicită un salariu mai mare, angajatul ar trebui să își monitorizeze mai atent contribuția directă în realizările firmei, astfel încât să aibă argumente concrete pe care să le prezinte angajatorilor”, adaugă Cristina Profeanu.

Vezi și: Ți-e frică să ceri o mărire de salariu? Cinci idei greșite despre negocierea lefei

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri