Revenirea la locul de muncă se face preponderent în stil hibrid, iar cei mai mulți angajați revin pentru socializare, așa că unele companii „investesc” în contexte de socializare, costurile putând ajunge până la 10.000 de euro lunar, se arată într-un studiu realizat de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

Potrivit reprezentanților companiei, modelul de lucru hibrid este aici pentru a rămâne, însă odată cu adoptarea la scară largă a acestuia, angajații și-au schimbat și motivele pentru care vor să meargă la birou, pe primele locuri fiind socializarea, nevoia de colaborare și conexiune și de a avea un echilibru între viața profesională și cea personală.

În acest context, companiile sunt acum preocupate să creeze cele mai bune condiții pentru a satisface aceste nevoi ale angajaților, arată datele companiei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

”În România, se remarcă două tipuri de modele hibrid, unul flexibil, când angajații respectă un anumit număr de zile de săptămână când lucrează de la birou, de regulă trei, și unul fix în care există un program setat la nivel de echipă, de comun acord cu managementul. Cu toate acestea, managerii sunt foarte atenți cum abordează subiectul întoarcerii la birou și nu doresc forțarea în niciun fel a angajaților când vine vorba de acest aspect, mai ales a celor din sectorul IT&C, unde există o provocare continua pentru atragerea și retenția talentelor” a explicat, într-un comunicat remis redacției, Roxana Nicolae, Workplace Manager Asset Services Cushman & Wakefield Echinox.

Pentru a convinge însă angajații să vină într-un număr tot mai mare la birou, companiile au adoptat strategii diverse, existând trei direcții în acest scop, respectiv configurația/designul/funcționalitățile spațiului de lucru, crearea de context pentru socializare și acordarea unor noi tipuri de facilități.

Potrivit Roxanei Nicolae, în ceea ce privește spațiile de lucru, companiile au investit în ultimii doi ani bugete semnificative pentru a face ca munca de la birou să fie cât mai atractivă și eficientă în același timp.

„În prezent se pune un accent tot mai mare pe sănătatea și securitatea angajaților, iar în zona de amenajare a birourilor, trendul este pentru spații deschise, informale, potrivite pentru întâlniri și socializare. Beneficiile oferite la birou sunt de asemenea foarte importante: asigurarea de produse bio, vegetariene, diversificate periodic.

Dacă ne referim la crearea de context pentru socializare, acesta se traduce prin organizarea de diverse evenimente în cadrul biroului unde angajații se pot întâlni, respectiv: happy hours, prânzuri, petreceri tematice etc. Bugetele alocate lunar pentru astfel de evenimente pot să ajungă până la 10.000 de euro”, a mai spus ea.

Studiile Cushman & Wakefield arată că în funcție de industria în care lucrează, angajații se așteaptă ca modelul de lucru hibrid să funcționeze în continuare, cu circa 44% dintre angajați care vor să meargă la birou periodic, până la trei zile pe săptămână.

Sectoarele serviciilor profesionale, consultanță și farma&medical au cel mai mare procent al angajaților care vor să revină în birou în sistem full time, în timp ce în companiile din domeniul tehnologiei se înregistrează cea mai mare pondere a celor care sunt interesați de muncă la distanță.

Principalul motiv pentru care angajații doresc să vină la birou este pentru socializare, 52% dintre participanții la studiul Cushman & Wakefield, indiferent de domeniul de activitate, au indicat că vor să vină la birou, în primul rând pentru a se întâlni cu colegii.

Mai mult decât atât, de-a lungul timpului, angajații au ajuns să vadă biroul ca pe un loc pentru interacțiuni personale și mai puțin unul unde pot accesa instrumentele și soluțiile necesare desfășurării activității profesionale. Astfel, în 2021, doar 21% dintre angajați au spus că merg la birou pentru că le oferă condițiile optime pentru a-și îndeplini sarcinile de serviciu, comparativ cu 31% din 2020. Aceasta este cea mai importantă schimbare înregistrată în ultimul an, și reflectă cel mai probabil faptul că angajații și-au creat acasă spații de lucru mai eficiente.

În plus, 15% dintre respondenții au indicat că mersul la birou nu le aduce niciun beneficiu. În acest context, companiile trebuie să “promoveze” biroul ca loc de conexiune și colaborare, dacă doresc să readucă angajații înapoi în birouri.

Prin intermediul diviziei de Asset Services, Cushman & Wakefield Echinox asigură servicii de integrated facilities management începând din 2014 pentru un portofoliu de clienți din domeniile IT și FinTech, care ocupă peste 45.000 mp de spații de birouri în București și în alte orașe mari din țară, precum Timișoara sau Iași, având peste 3.000 de angajați.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri