Probabil că nu există vreun angajat în lumea aceasta care să nu se fi comparat cel puțin o dată cu un coleg de la muncă. Pentru mulți acest obicei se instalează din familie și se perpetuează și la locul de muncă. Iată de ce este toxică și periculoasă această comparație veșnică și ce ne sfătuiește un șef de la Microsoft.

Când Chris Capossela a venit prima dată la Microsoft, în 1991, unul dintre primele lucruri pe care le-a observat a fost cât de repede erau promovați colegii săi, față de el.

„Mă uitam la colegii mei care lucrau la Microsoft și care primeau locuri de muncă mai bine plătite, unii fiind promovați chiar mai repede decât am fost eu și m-a făcut să mă întreb: `Doamne, fac ceva greșit?`”, a spus el pentru CNBC.

Cu toate acestea, Chris Capossela nu și-a schimbat radical căutările doar pentru a avea doar locuri de muncă mai bine plătite și cu posibilități mai rapide de promovare. A fost mereu în căutare de joburi care să corespundă cu pasiunile sale, chiar dacă nu erau remunerate, întotdeauna, la fel de bine ca cele care se aflau ușor în afara ariei sale.

După 31 de ani și după multe schimbări de carieră, Chris Capossela, acum în vârstă de 53 de ani, este directorul de marketing al Microsoft - și nu ar fi ajuns la C-Suite, spune el, fără să învețe mai întâi cum să lupte cu sindromul impostorului și să lase pasiunea, nu competitivitatea sau așteptările altora, să-i ghideze cariera.

De ce comparația la locul de muncă este un obicei „toxic”

Una dintre cele mai importante lecții pe care Capossela le-a învățat în cariera sa la Microsoft este că nu există o cale clară către succes.

„Te vei mișca într-un ritm care este diferit de cel din stânga și din dreapta ta, dar dacă îți petreci tot timpul privind în stânga și în dreapta, comparându-te cu grupul tău de colegi, vei rata o carieră care va crește organic, cu multiple posibilități de învățare. Este foarte toxic și periculos să te compari mereu cu alții”, spune el.

Mișcările pe orizontală în carieră pot fi la fel de valoroase ca avansarea verticală, spune managerul de la Microsoft. „Nu am fost niciodată o persoană care să-și contureze planuri pe cinci sau 10 ani. Când am început prima dată la Microsoft, îmi urmăream instinctul și ocupam poziții interesante pentru care eram calificat. Dar pe termen lung, mișcările laterale și luarea de poziții în diferite echipe pot fi cu adevărat profitabile, deoarece îți oferă o perspectivă mai largă a industriei sau a companiei din care faci parte. Asta te va face un angajat mai valoros în continuare”, a adăugat el.

Citește și: Ce să faci dacă vrei să te întorci la fostul loc de muncă

„Vei face cea mai bună treabă atunci când ești pasionat, nu când te compari cu ceilalți”

Cei mai de succes oameni nu se fixează pe ideea „cât timp îmi va lua să obțin poziția X sau salariul Y”, ci pe valoarea pe care o pot aduce în poziția în care se află deja.

„Ar fi de preferat să nu cazi în capcana de a te gândi: `Dacă nu sunt manager în 10 ani, sunt un eșec`. Oamenii care au cariere lungi de care sunt mulțumiți nu gândesc așa. În schimb, ei sunt concentrați pe modul în care pot adăuga valoare echipei lor și pe cum pot învăța și crește, din poziția în care se află”, a mai precizat Chris Capossela.

Nu există niciun secret care să te facă să ai o avansare grandioasă pe scara profesională, ci trebuie să ai multă încredere în tine și să-ți aliniezi activitățile profesionale cu pasiunea ta.

„Vei face cea mai bună treabă atunci când ești cel mai pasionat de asta și nu îți vei cheltui toată energia întrebându-te dacă acel loc de muncă îți va aduce beneficii pe termen lung, pe traiectoria ta de carieră. Iar cea mai bună treabă pe care o poți face la job este atunci când nu îți pasă de ce fac ceilalți și nu te compari cu ei.

„Sfatul meu numărul unu este să iei întotdeauna jobul de care ești cel mai pasionat, pentru că acolo vei fi cel mai bun, iar când ceilalți te văd la potențialul tău maxim, este mai probabil să ai parte și de oportunități viitoare”, a mai explicat managerul de la Microsoft.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri