Trecerea de la o poziție de execuție la una de conducere reprezintă cu siguranță un pas important în cariera fiecărei persoane. Dar oare cât de pregătit ești să preiei o funcție de conducere? Iată cum îți dai seama dacă ai abilitățile necesare de management.

Într-un sondaj Gallup din 2022 la care au participat peste 13.000 de angajați din S.U.A., 58% au spus că abilitatea de a-și folosi abilitățile de leadership sunt importante atunci când te pregătești să accepți un nou loc de muncă. În urma acestuia, s-a născut întrebarea: sunt capabili angajații să-și identifice adevăratele puncte forte în comparație cu o abilitate percepută care de fapt are nevoie de mai mult timp și dezvoltare profesională pentru a deveni un adevărat punct forte?

Trecerea de la un rol non-managerial la unul managerial implică mai mult decât o schimbare a titlului, a salariului și, poate, a locației biroului. Un supervizor își asumă responsabilități specifice. Iar membrii echipei care nu sunt pregătiți pentru sarcini manageriale și-ar putea face lor înșiși și companiilor lor mai mult rău decât bine. Așa că această trecere trebuie cântărită corespunzător, scrie Forbes.com.

Un sondaj din 2020 al Societății pentru Managementul Resurselor Umane a arătat că 84% dintre angajații din SUA credeau că managerii slab pregătiți au amplificat stresul și munca inutilă pentru angajații lor.

Ce îl face, de fapt, pe un manager să fie slab pregătit? Cel mai des întâlnit răspuns venit din partea angajaților a fost pregătirea inadecvată în ceea ce privește gestionarea oamenilor. Cu alte cuvinte, acei lideri pur și simplu nu erau pregătiți pentru rolurile lor, fie din cauza lipsei de planificare a lor sau a angajatorilor.

Ideea aici este simplă: dacă vrei să treci în management, trebuie să te asiguri că ești gata. În caz contrar, tu și subordonații tăi direcți v-ați putea confrunta cu provocări dincolo de primele câteva săptămâni de tranziție în care încerci să-ți dai seama cum merg lucrurile.

Cum îți poți da seama dacă vei fi un manager bun? Te invităm să răspunzi la întrebările de mai jos și te sfătuim să fii sincer.

Citește și: 10 semne clare că lucrezi pentru un șef abuziv. Ce măsuri poți lua

1. Faci bine ceea ce faci în actuala ta funcție?

S-ar putea să fi auzit de Principiul Peter. Acesta sugerează că, în multe organizații, structura ierarhică are ca rezultat promovarea oamenilor prin prisma gradului lor de incompetență, ceea ce îi va duce la o stagnare. Probabil ați întâlnit colegi în poziții pe care le considerați prea avansate pentru abilitățile lor. Și nu vrei să urmezi exemplul.

O modalitate prin care poți evita să devii un exemplu al Principiului Peter este să arăți perspicacitate în jobul tău actual. Bob Marsh, chief revenue officer la Bluewater, o firmă de tehnologie de design explică ce înseamnă acest lucru:
„Angajații care nu își ating sau nu își depășesc obiectivele nu sunt pregătiți să treacă la un nivel mai sus. Să presupunem că ești un agent de vânzări care dorește să treacă în managementul vânzărilor. Trebuie să fii 100% angajat să faci ceea ce este necesar pentru a-ți depăși obiectivele de vânzări și a construi relații interne pozitive pe parcursul mai multor ani înainte de a putea fi luat în considerare la modul serios pentru o poziție de management”, spune Bob Marsh.

Realizează o analiză rapidă a performanțelor anterioare. Dai totul în mod constant și sincer și reușești? Dacă nu, identifică golurile de abilități și completează-le în mod corespunzător. Cere ajutor dacă ai nevoie de mentorat.

Vezi și: Cum îți poți da seama dacă într-o companie există un mediu toxic

2. Ești un promotor al schimbării?

Liderii ar trebui să fie capabili să-și conducă angajații cu succes prin evenimente și contexte care se schimbă. A fi un campion al schimbării nu este ușor. Vrei să abordezi schimbarea fiind deschis la minte. Nu vrei să-i faci pe toți să intre în panică de la orice schimbare bruscă. Vrei o tranziție lină, atentă și pașnică.

O tehnică de introducere a schimbării într-un mod discret, dar vizibil, este de a vorbi în ședințe individuale și de grup. Prezentați concepte pe care alții nu le-au luat în considerare, subliniind obiectivele la care aderi. Susținerea propunerilor tale cu dovezi verificabile te poate ajuta să influențezi deciziile fără a-ți refuza colegii de echipă, arătând în același timp că ești pregătit pentru un rol în management.

3. Poți măsura rezultatele?

Când aplici pentru un rol managerial, trebuie să îți susții afirmațiile și mai ales experiența cu dovezi clare: cifre, statistici, indici de performanță. Acestea sunt un atuu pentru rolul la care vrei să ajungi. Nu uita că aproape orice poate fi măsurat.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri