Atunci când vrei să renunți la statutul de angajat ca să îți deschizi propria afacere, e important să pui în balanță atât oportunitățile, dar, mai ales, riscurile pe care le presupune o astfel de decizie. Așadar, înainte să iei decizia finală, asigură-te că ai pus la punct toate detaliile ca să fii pregătit în adevăratul sens al cuvântului să administrezi un business. Deci, iată la ce trebuie să fii atent.

Creează-ți planul de afaceri

Primul pas esențial, atunci când vine vorba de un business, este să îți creezi planul de afaceri ca să obții imaginea de ansamblu asupra firmei pe care vrei să o înființezi. Mai precis, aici trebuie să incluzi câteva puncte-cheie, cum ar fi bugetul, produsele și serviciile oferite sau ce strategii financiare și de marketing vrei să implementezi. De asemenea, ia în considerare alte aspecte la fel de importante, precum amplasarea sediului, numărul de angajați, logistica, studiile de piață, dar și competitorii. În plus, gândește-te în cât timp îți vei amortiza investiția sau care este intervalul în care îți propui să faci profit.

Întâlnirile de business îți vor aduce noi oportunități

Un alt aspect important pe care să îl iei în calcul este cel al întâlnirilor de afaceri în cadrul cărora poți profita de noi oportunități pe partea de business, indiferent că vin din partea partenerilor sau a clienților. Drept urmare, pentru astfel de evenimente, este important să te pregătești corespunzător și să nu omiți niciun detaliu. În special, asigură-te că imaginea ta inspiră credibilitate, iar aspectul fizic e îngrijit. Așadar, folosește produse care să îți garanteze prospețime pe toată durata ședinței, precum deodorant barbati și un parfum de calitate. De asemenea, e necesar să îmbraci un costum și să ai la mână un ceas elegant, astfel încât imaginea ta să fie una impecabilă.

În plus, pregătește-ți o prezentare, fii gata să îți argumentezi fiecare părere și stabilește-ți câteva obiective ca să-ți ajuți afacerea să se dezvolte. Lucrează la tehnici de persuasiune și fii hotărât atunci când vine vorba de propunerile pe care le ai.

Promovează-ți businessul ca să câștigi expunere

După ce ai pus la punct toate detaliile legate de administrarea afacerii, ți-ai stabilit sediul, ai găsit furnizori și ți-ai stabilit produsele și serviciile, e timpul să îți promovezi firma. E important să ajungă la cât mai multă lume ceea ce vinzi tu ca să ai parte de expunere, deci să atragi clienții. Totuși, ideal ar fi să-ți studiezi cu atenție competitorii pentru a le afla punctele slabe și să profiți de acest aspect. Deci, creează-ți o strategie de marketing, mai ales în mediul online cu ajutorul căruia să obții profitul pe care ți-l dorești.

Ține cont de productivitatea firmei

Un aspect de care să ții cont este productivitatea din cadrul businessului. Drept urmare, ia cele mai bune decizii atunci când vine vorba de acest factor. Angajează persoane competente care au experiență și sunt eficiente. De asemenea, apelează la automatizarea serviciilor, dar și la externalizarea acestora, atunci când e cazul, pentru a câștiga timp și a scăpa de cheltuieli suplimentare. În plus, folosește tehnologia de ultimă generație în avantajul tău.

Aspectele de mai sus sunt doar o parte dintre cele pe care este esențial să le iei în considerare atunci când vrei să pui pe picioare o afacere. Nu omite faptul că o afacere implică multe riscuri, mai ales financiare, așa că asigură-te că ești pregătit la capitolul financiar. De asemenea, răbdarea și consecvența sunt alți doi factori importanți. Investește constant în businessul tău și rămâi la curent cu tot ceea ce se întâmplă pe piață. Încearcă să inovezi, dar păstrează-ți și simțul pragmatic. Astfel, șansele tale de a avea succes în afaceri vor crește considerabil.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri