Dacă ar putea, 64% dintre angajați ar renunța sau și-ar schimba jobul chiar în acest moment. De ce? Pentru că se pare că mulți angajați își urăsc locurile de muncă. Cu toate acestea, există pași concreți pe care companiile îi pot face pentru ca angajații să se răzgândească.

Criza sanitară începută de pandemia de COVID-19, deși nu mai are aceeași intensitate în evoluție continuă să remodeleze nu doar modul în care muncim, ci și modul în care ne raportăm la locurile noastre de muncă. Pentru mulți angajați, 2021, dar și 2022 a fost un an de recalibrare, un an cu schimbări de carieră și cu redefinire a priorităților. De altfel, acesta a fost și unul dintre motivele care au stat la baza a ceea ce numim „quiet quitting”.

Un nou sondaj lansat de The Workforce Institute arată că aproape jumătate dintre angajați (46%) nu și-ar recomanda compania sau profesia copiilor lor sau oricărei persoane tinere la care țin. Însă cel mai înfricoșător pare să fie faptul că 45% dintre angajații intervievați au transmis că nu ar recomanda jobul pe care îl au sau compania la care lucrează nici celor mai mari dușmani, scrie Forbes.com.

În același timp, aproape două treimi dintre angajați (64%) și-ar schimba locul de muncă chiar imediat dacă ar putea, în timp ce 45% pur și simplu „nu mai vor să lucreze”. Ce concluzii putem trage din aceste date?

Chris Mullen, director executiv la The Workforce Institute din UKG, admite că unele dintre statistici sunt șocante: „Cei mai mulți oameni au o relație tranzacțională cu munca, deoarece 61% recunosc că merg la muncă pentru a încasa banii și pentru a aștepta să treacă ziua ca să plece acasă.

În mod similar, doar aproximativ un sfert (28%) dintre angajați spun că se află într-o carieră cu obiective și ambiții specifice pe care doresc să le dezvolte în timp. Doar 11% dintre angajați consideră că munca lor este ceea ce ei ca fiind o „chemare” și o „pasiune”. Prin urmare nu e de mirare că oamenii sunt gata să renunțe la joburile lor și le urăsc. Dar Mullen crede, de asemenea, că oamenii își doresc în mod inerent să lucreze.

„Însă depinde de companii și lideri să contribuie la conectarea locurilor de muncă cu sens și scop”, spune el, indicând către un alt rezultat al sondajului care a arătat că 84% dintre oameni ar lucra în continuare dacă ar câștiga la loterie, iar 28% ar lucra în continuare același număr de ore.

Cu alte cuvinte, oamenii s-ar putea să nu fie atât de tentați să renunțe, dacă angajatorul lor îi tratează așa cum doresc să fie tratați.

6 moduri prin care angajații pot fi convinși să nu-și mai urască joburile

1. Oferiți-le angajaților o idee despre CUM munca lor are beneficii pentru alții. Faceți din acest lucru o practică obișnuită pentru oameni încă din primele momente în care aceștia pășesc în companie

2. Oferiți-le angajaților timp să înțeleagă DE CE lucrează. Mulți angajați lucrează pentru bani pentru a-și îmbunătăți viața. Alții lucrează astfel încât să aibă timp să-și urmeze pasiunile în afara muncii

3. Oferiți-le angajaților CHEIE sarcini și activități care să-i conducă la un scop mai înalt. Sarcinile zilnice ale angajaților pot fi plictisitoare și repetitive.

4. Oferiți angajaților sentimentul de a fi AUZIȚI. Ascultarea angajaților este o modalitate esențială de a le înțelege nevoile, dorințele și preocupările.

5. Oferiți angajaților oportunitatea de a CREȘTE prin învățare și dezvoltarea carierei. Oferirea de obiective de dezvoltare profesională, astfel încât angajații să își poată îmbunătăți calificarea sau recalificarea, poate stimula un sentiment de speranță la locul actual de muncă, dar și în cariera lor.

6. Oferă-le angajaților timp liber pentru DECONECTARE și reîncărcare. Mulți angajați (85%, mai exact) nu își folosesc timpul liber alocat și acest lucru poate contribui la suprasolicitare și epuizare. Timpul real de deconectare de la locul de muncă poate oferi angajaților un sentiment sporit de bunăstare și scăderea stresului.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri