Pe fondul unui deficit tot mai mare de forță de muncă, angajatorii din România își regândesc constant planurile de atragere și de retenție de personal. Companiile sunt din ce în ce mai atente la nevoile angajaților și se reorientează către o paletă de beneficii extrasalariale tot mai variată. Primordială, însă, e sănătatea, iar acest lucru s-a văzut tot mai mult odată cu pandemia de COVID-19.

Pentru a încuraja mersul la medic și investițiile în propria stare de bine, fie ea fizică ori mentală, Rețeaua de sănătate REGINA MARIA a lansat secțiunea ”Abonamentele mele”, care oferă angajaților posibilitatea să vadă sumele economisite în baza abonamentului medical activ, cu detalii despre valoarea serviciilor pe care le-au consumat, precum și toate categoriile de servicii la care au acces, de la locații, medici și până la specialități.

Un studiu REGINA MARIA, realizat în 2022, spune că în ceea ce privește starea de bine la locul de muncă cifrele nu sunt îmbucurătoare. 30% dintre români resimt un impact negativ al vieții profesionale în viața personală: oboseală (36%), iritabilitate (32%), incapacitate de a se relaxa acasă (30%), timp redus cu familia (32%). 25% dintre respondenți declară că au un program de lucru nerezonabil.

Același studiu mai arată că 48% dintre români se simt excesiv de încărcați cu munca, iar 38% dintre români sunt afectați de epuizarea generată de locul de muncă (burnout). Epuizarea aceasta este generată mai ales de o stare emoțională de “vacuum energetic” resimțită după terminarea programului de lucru. Incertitudinea locului de muncă este și ea o problemă pentru români: doar 1 din 3 români simte că are un loc de muncă stabil.

În lumina acestor cifre, poate că nu este deloc o coincidență faptul că accesul la servicii medicale de calitate, sub formă de abonament, a devenit poate cel mai apreciat instrument de creștere al productivității, dar și al gradului de satisfacție la locul de muncă.

Avantajele de care beneficiază angajatorii care investesc în sănătatea echipelor lor și care optează pentru abonamentele medicale dotate cu noi funcționalități de la REGINA MARIA sunt multiple. Hai să aflăm împreună de ce devine totul mai simplu #peabonament!

1. Afli exact cât economisești #peabonament, pentru a preveni eventuale probleme de sănătate

Datele expuse într-un studiu IPSOS realizat la nivelul anului 2021 arată că 43% dintre români nu își programează o consultație la un medic de familie sau generalist, pe parcursul unui întreg an, 24% dintre ei consideră că nu e cazul să meargă la medic dacă nu au vreun simptom și 23% nu și-au mai făcut nicio analiză de sânge în ultimii doi ani.

Pentru a încuraja oamenii să nu mai sară peste vizita la doctor și să aibă grijă de sănătatea lor, rețeaua de sănătate REGINA MARIA a lansat de curând noua secțiune „Abonamentele mele”, care oferă abonaților posibilitatea să vadă sumele economisite în baza abonamentului medical activ. Practic, în secțiune pot urmări detalii despre valoarea serviciilor pe care le-au consumat, precum și toate categoriile de servicii la care au acces.

Funcționalitatea vine în sprijinul angajaților și angajatorilor, pe fondul unui context economic fragil, în care toată lumea se uită deja tot mai atent la sumele cheltuite și la cele economisite. Abonații pot vizualiza în timp real, direct din aplicație sau de la PC, care sunt locațiile la care pot merge pentru a beneficia de cele mai bune servicii medicale. Tot în secțiunea „Abonamentele mele” sunt vizibile și listele cu specialitățile și medicii la care pacienții au acces în baza abonamentului, gratuit sau cu discount, având totodată posibilitatea de a te programa singur la medic, direct din aplicația de mobil.

2. Sănătatea angajaților, la un click distanță

Beneficii tangibile, precum economisirea timpului, transparența, simplificarea proceselor și operațiunilor sunt cele care transformă rețeaua de sănătate REGINA MARIA în cel mai digitalizat jucător de pe piața medicală din România. Încă de dinainte de izbucnirea pandemiei, REGINA MARIA a înțeles cât de important e să ai sănătatea la un click distanță, atât de necesară pentru companii și angajații lor.
Compania a inovat segmentul serviciilor corporate lansând în premieră în România conceptul de abonamente corporate, în urmă cu mai bine de 25 de ani. Mai recent, REGINA MARIA a dezvoltat și pachete medicale specializate pentru IMM și persoane fizice, gestionând în prezent un portofoliu de peste 740.000 de abonamente.

În afară de urgențe, mersul la medic începe cu o programare, mai precis cu un click, atât pe desktop, cât și din aplicația mobilă care poate fi descărcată din App Store, Play Store și App Gallery.

3. Cel mai bun instrument de atragere de talente

Pe lângă salariu, beneficiile extrasalariale sunt variabile extrem de importante la care se uită candidații atunci când se află în căutarea unui loc de muncă. Abonamentele medicale private au cunoscut o creștere fantastică din pandemie și până în prezent, cu atât mai mult după ce oamenii au interacționat într-un mod mult mai personal cu noțiunea de risc la nivel de sănătate. Din 2 milioane de abonați la nivel național, Rețeaua de Sănătate Regina Maria gestionează 751.000 de abonamente medicale, iar portofoliul activ cuprinde 10.000 de companii ce constituie 40% din cei mai mari angajatori. Preocuparea pentru o viață în care sănătatea joacă un rol crucial a venit mai mult decât firească în viața tuturor. Prin urmare, abonamentele la clinicile medicale private, alături de tradiționalele tichete de masă și-au făcut tot mai frecvent loc în pachetele de beneficii ale angajaților.

Mai mult, în anumite sectoare de activitate, beneficiile extrasalariale joacă un rol crucial în atragerea unui candidat încă din anunțul de angajare. De pildă, într-un sector dominat de o competitivitate acerbă la nivel de talente cum este IT-ul, decizia de a alege sau nu un job se va rezuma și la beneficiile extrasalariale, în contexul în care salariile sunt deja atractive la nivelul întregii piețe. Așa că din oferta cu care un angajator vine la masa negocierilor nu trebuie sub nicio formă să lipsească un abonament medical cu servicii la cele mai înalte standarde.

4. Un angajat fericit este un angajat sănătos

În 2022, cea mai aprigă problemă cu care s-au confruntat companiile a fost retenția personalului. Se duce o luptă asiduă pentru talente, luptă ce s-a intensificat pe măsură ce deficitul de personal a afectat întreaga piață a muncii.

Realitatea din piață ne arată că un angajat care nu este mulțumit și fericit cu rolul său va alege să migreze destul de ușor către un alt angajator care îl poate ajuta să evolueze atât pe plan profesional, cât și pe plan personal. Practic, către un angajator care îl ajută să fie cea mai bună versiunea a sa. Cel mai adesea, această atenție se manifestă prin grija față de sănătatea angajatului și a familiei sale, indiferent că ne referim la bunăstarea psihoemoțională sau la cea fizică. Peste 70% dintre abonați au ajuns la medic, pe baza abonamentului medical, cel puțin o dată în ultimele 12 luni. Conform studiului EY „Piața abonamentelor medicale: analiza impactului economic și social în România”, abonații ajung la medic, în medie, de 3 ori mai mult decât persoanele neabonate.

Un abonament medical nu doar că ajută în menținerea sănătății fizice și psihoemoționale a angajaților, ci crește, totodată, gradul de satisfacție la locul de muncă și nivelul de productivitate, gradul de încredere în sine și în companie a angajatului.

Abonamentul REGINA MARIA oferă acces la o rețea de 400 de clinici și 3.000 de medici din toată țara. Salariații care beneficiază de un astfel de abonament pot accesa consultații online în Clinica Virtuală, fie că se află în țară sau în străinătate, chiar și în 24 de ore de la realizarea programării.

5. Cultivi prevenția în organizația ta și elimini stresul

România se află pe ultimul loc în UE în ceea ce privește cheltuielile cu sănătatea pe cap de locuitor, arată cele mai recente date furnizate de Eurostat. Concret, țara noastră alocă, în medie, 1.310 euro pe an pentru sănătate, pe cap de locuitor, față de 3.523 de euro, cât este media statelor din Uniunea Europeană.

Prevenția la nivelul sănătății naște mereu discuții ample în spațiul public care de cele mai multe ori se reduc la accesul greoi pe care pacienții românii îl au la serviciile medicale, deseori din rațiuni financiare sau pur și simplu din teamă. De pildă, românii nu merg la psiholog, deși au nevoie de ajutor, în condițiile în care 1 din 2 români se confruntă cu o problemă de natură psihoemoțională la nivelul anului 2022. Iar nevoia pentru servicii de psihoterapie se resimte din ce în ce mai mult și la nivelul companiilor.

REGINA MARIA a unificat şi digitalizat accesul la sănătate ca o evoluție a grijii constante pe care o oferă angajaților din România. Aceștia din urmă nu pot ajunge la un grad ridicat de performanță și de bunăstare decât dacă acordă o atenție sporită îngrijirilor preventive și controalelor regulate. #peabonament la REGINA MARIA este mult mai simplu pentru că ai la îndemână toate informațiile despre programări, control asupra costurilor pentru servicii medicale, gratuit sau cu discount, acces la o rețea de 400 de clinici dotate cu tehnologii de ultimă generație și 3.000 de medici de calitate din toată țară și către consultațiile online din Clinica Virtuală.

Totodată, accesul la servicii de prevenție ajută la depistarea timpurie a diverselor afecțiuni sau boli și crește eficiența tratamentelor. REGINA MARIA susține în continuare mersul preventiv la medic și efectuarea controalelor anuale, pentru a descoperi din timp eventuale probleme medicale. În funcție de abonament, un abonat are, în medie acces la peste 95% din locațiile REGINA MARIA, 80% din medici, cât și 90% dintre specialități.

Sursa foto: Regina Maria

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri