Munca în echipă stă la baza succesului unei companii. De aceea, atât managerii, cât și angajații ar trebui să coopereze într-un mod eficient, pentru ca fiecare să aibă numai de câștigat. În cele ce urmează, îți vom prezenta avantajele lucrului în echipă și câteva sfaturi de care să ții cont pentru ca munca în echipă să aibă un real succes.

Formează-ți o echipă de succes

Primul sfat de care să ții cont este formarea unei echipe de succes. Ce înseamnă acest lucru? O echipă formată din persoane care pot lucra împreună deoarece:

  • au țeluri comune;
  • sunt solidari unii cu ceilalți;
  • le face plăcere să lucreze împreună.

Spre exemplu, chiar dacă încerci să formezi o echipă doar din persoanele pe care le consideri cele mai bune, s-ar putea ca acestea să nu se înțeleagă sau să aibă viziuni diferite, ceea ce ar duce la eșecul proiectelor. Este important să existe chimie între angajații echipelor, iar munca in echipa sa vină de la sine, fără negocieri sau compromisuri.

Etapele de formare a unei echipe pot fi împărțite astfel:

  • formarea propriu-zisă - când persoanele ce vor forma viitoarea echipă se cunosc (dacă nu au făcut-o deja) și în care aportul managerului va fi stabilirea țelurilor comune, atribuirea sarcinilor și stabilirea regulilor de lucru în echipă;
  • furtuna - denumită astfel deoarece este cea mai dificilă etapă, în care fiecare membru dorește să iasă în evidență și să își impună autoritatea;
  • normarea - etapa în care micile neînțelegeri au fost depășite și fiecare membru al echipei începe să aibă încredere în colegi, în lider și în echipă ca un tot unitar;
  • performarea - etapa în care echipa se descurcă foarte bine chiar și în absența liderului, fiind etapa în care echipa este sudată și se împărtășesc aceleași viziuni și țeluri.

Reguli pentru a lucra eficient în echipă

Pentru ca lucrurile să se desfășoare în cele mai bune condiții și pentru ca echipa să fie cu adevărat performantă, este necesar să se respecte câteva reguli pentru lucrul la comun, pe care le vom prezenta în continuare.

  • Comunicarea este cheia: este important să existe o comunicare eficientă atât la nivel de echipă, cât și între echipă și manager și chiar și între echipă și celelalte echipe din companie, când este cazul. Comunicarea eficientă înseamnă, în primul rând, oferirea și primirea feedbackului într-un mod pozitiv. De asemenea, se încurajează comunicarea verbală în locul celei scrise, deoarece, de multe ori, anumite aspecte pot fi interpretate, deși intenția nu a fost una negativă.
  • Liderului trebuie să i se respecte autoritatea: liderul este persoana care deleagă task-urile, care stabilește regulile și care poate rezolva toate problemele apărute. Un lider este cel care lucrează alături de echipă, nu doar o supraveghează sau dă indicații. Dacă o echipă are un lider bun, implicat, rezultatele și performanța nu vor întârzia.
  • Toate întâlnirile vor fi documentate, iar pentru acest lucru se poate utiliza un software special sau un raport de Meeting Minutes, întocmit după fiecare întâlnire, care va conține cele mai importante puncte ale discuției.
  • Împărtășirea cunoștințelor: este foarte important ca fiecare membru să le arate celorlalți prin ce se diferențiază și să le ofere informații de care poate au nevoie. Astfel, echipa va deveni mai performantă.
  • Solidaritatea, pe care chiar dacă am menționat-o ultima, este extrem de importantă. O echipă va funcționa mai bine dacă fiecare membru va fi solidar atât cu echipa, cât și cu managerul. Solidaritatea va fi cea care va ajuta echipa să treacă peste momentele de criză, influențându-se astfel performanța.

Așadar, acestea sunt sfaturile de care trebuie să țină cont fiecare manager pentru ca munca în echipă să fie eficientă!

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri