După marea demisie din 2021, anul trecut a venit cu mai multe trenduri „silențioase” pe piața muncii, cum este și demisia silențioasă (quiet quitting), iar 2023 este probabil să mai fie marcat de o nouă astfel de tendință: angajarea silențioasă.

Ce înseamnă angajarea silențioasă

Concret, conceptul de angajare silențioasă poate marca un moment în care o companie alege să umple anumite goluri la nivel de personal, angajând însă persoane care nu vor lucra full-time, dar care vor putea veni cu expertiza necesară la job pentru a scoate din impas organizația. Expertul în cercetare de la Gartner, Emily Rose McRae, a declarat pentru CNBC că angajarea silențioasă vine adesea în două forme diferite: internă și externă.

Cea internă presupune că angajații actuali s-ar putea muta temporar în alte roluri sau pot prelua diferite activități în cadrul organizației. Cea externă are legătură cu angajarea unor contractori pe termen scurt pentru a menține afacerea în funcțiune, fără a recruta mai mulți angajați cu normă întreagă.

„Realitatea pentru acest an este, indiferent dacă intrăm sau nu într-o recesiune, că toată lumea va fi puțin nervoasă. În multe cazuri, organizațiile nu efectuează neapărat o înghețare a angajărilor și nici nu recurg la concedieri, dar se poate ca acestea să încetinească puțin ritmul de recrutare”, a spus Emily Rose McRae, potrivit Entrepreneur.com.

Cum afectează angajarea silențioasă. Cum comunici cu angajații

Deși angajarea silențioasă putea fi soluția ideală pentru angajatori pentru a asigura eficiența locului de muncă fără a provoca efort financiar, succesul sau eșecul acesteia ar putea depinde de un singur factor: comunicarea.

McRae avertizează că, fără o transparență adecvată cu privire la raționamentul din spatele deciziei de a implementa angajarea silențioasă, unii salariați ar putea percepe tranziția lor de la un rol la altul ca fiind un semn că ei nu sunt suficient de valoroși pentru compania la care activează. Această mentalitate i-ar putea determina chiar să-și caute un job în altă parte. Prin urmare, specialistul de la Gartner explică faptul că angajatorii ar trebui să fie foarte clari cu privire mutările pe care le fac în companie pentru că trebuie să se asigure că sunt alături de angajații lor și că le pasă de ei, nu doar că îi transferă de pe un post pe altul.

Citește și: Career cushioning sau amortizarea carierei - ce este și cum se traduce acest fenomen pentru angajați?

„Dacă le ceri mai multor angajați din companie să se mute de pe o poziție pe alta, ar trebui să ai un motiv serios pe care să îl poți explica oamenilor. Oamenii vor să știe de ce s-a recurs la această tranziție și ce înseamnă asta concret pentru ei” a spus McRae.

Angajatorii ar trebui să reitereze modul în care mutarea nu numai că ajută organizația, ci și punctele forte ale individului și traiectoria sa în carieră.

McRae încurajează angajații să se gândească la angajarea silențioasă ca o modalitate de a avansa în carieră. Mai mult, acolo unde compania alege să vorbească cu angajații despre planurile de restructurare, salariații trebuie să ia în considerare că o mutare pe o altă poziție înseamnă, de fapt, că ei nu își vor pierde joburile.

Angajarea silențioasă. Cazul Google

Angajarea silențioasă este o strategie mai puțin cunoscută utilizată de Google, dar care a avut două tăișuri: este benefică pentru companie, dar deloc potrivită pentru angajați care recurg la quiet quitting (demisia silențioasă). De ce? Pentru că în esență, acest proces de angajare silențioasă se concentrează pe angajații care sunt dispuși să facă mai mult efort în companie. Doar trecerea de la o poziție la alta înseamnă să înveți lucruri noi, să faci efort suplimentar, deci să dispară practic ideea de demisie silențioasă.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri