Anul 2023 se anunță a fi unul marcat de incertitudini, iar acest lucru confirmă și temerile antreprenorilor cu privire la anul următor. Conform unui studiu efectuat de Nationwide, 37% dintre proprietarii de afaceri mici se tem că profitul pe care urmează să-l obțină anul următor va înregistra o scădere față de acest an.

Dacă și pe tine te îngrijorează aceste provocări, află că le poți gestiona mai ușor printr-o bună planificare și prin adoptarea unor măsuri bine puse la punct. Iată câteva dintre cele mai importante măsuri pe care le poți lua pentru a asigura succesul afacerii tale în 2023:

Setează obiective realiste

Atunci când îți setezi obiective clare, bazate pe potențialul afacerii tale și conectate la oportunitățile pieței, îți va fi mult mai ușor să îți planifici toți pașii și să poți progresa într-un mod realist.

Pasul de plecare pentru setarea unor obiective realiste pentru 2023 este realizarea unei analize SWOT a afacerii. Aceasta presupune identificarea punctelor slabe și tari ale afacerii tale, dar și a oportunităților de creștere și a amenințărilor din mediul extern.

În ceea ce privește punctele slabe, poți să iei în considerare următoarele aspecte:

  • mediul economic incert;
  • scăderea puterii de cumpărare a consumatorilor;
  • lipsa unei strategii de marketing pentru afacerea ta (dacă e cazul).

Atunci când vorbim despre punctele tari ale unei afaceri, acestea pot fi:

  • calitatea produselor;
  • portofoliul vast de produse/ servicii;
  • existența unui număr mare de clienți fideli.

Pentru că orice an vine și cu oportunități, iată cele de care ai putea să profiți în 2023:

  • expansiunea rețelelor sociale – poți profita de ocazia de a te promova cu costuri reduse;
  • dezvoltarea portofoliului de produse cu ajutorul unei idei inovatoare;
  • includerea funcțiilor de inteligență artificială pentru a oferi clienților tăi o experiență de cumpărare inedită.

În ceea ce privește amenințările, iată care sunt cele mai probabile cu care te poți confrunta:

  • strategiile de dezvoltare bine puse la punct ale concurenților;
  • o posibilă creștere a inflației.

Automatizează

Pentru a economisi timp și pentru a-ți duce afacerea la nivelul următor, automatizează procesele care până acum erau realizate manual. Iată câteva exemple de procese care pot fi automatizate:

  • serviciul clienți – acesta poate fi automatizat prin instalarea unor chatbots care să integreze inteligența artificială, pe site și pe rețelele de socializare;
  • salarizarea – această activitate lunară poate fi automatizată prin folosirea unui software care să realizeze un calcul lunar prin colectarea și validarea informațiilor;
  • diverse procese de producție – în funcție de specificul afacerii tale, poți investi în echipamente moderne și tehnologii de ultimă oră care să eficientizeze timpul și costurile de producție.

În cazul în care nu ai bugetul necesar, o soluție de finanțare precum un credit pentru capital de lucru poate fi ajutorul tău de nădejde dacă ai cel puțin 12 luni de activitate. Iată care sunt principalele avantaje de care te poți bucura:

  • poți obține până la 115.000 de lei pe o perioadă maximă de 36 de luni. Dacă ai nevoie de un împrumut mai mic, poți accesa un credit rapid, 100% online, de până la 60.000 de lei.
  • poți alege să plătești creditul fie în rate egale, fie conform unui scadențar flexibil, adaptat afacerii tale. Rata și dobânda sunt fixe, indiferent de valoarea ROBOR.
  • poți să amâni plata timp de 30 de zile dacă ai un comportament bun de plată la creditele în derulare;
  • un consultant va lucra cu tine pentru a găsi cea mai potrivită soluție de finanțare pentru businessul tău.

Asigură-ți un plan de rezervă

Cu toate că este important să faci eforturi pentru a-ți crește afacerea, în aceeași măsură este important să ai un plan de rezervă pentru situațiile neprevăzute. Poți începe să creezi un fond de rezervă care să te ajute să faci față situațiilor de criză cu care te-ai putea confrunta.

Deși la prima vedere nu pare a fi un proces atât de ușor, ei bine, tot ce trebuie să faci este să stabilești un procent lunar din vânzări pe care să îl aloci acestui fond de rezervă. Ulterior, poți modifica acest procent în funcție de fluctuația vânzărilor.

În acest mod, dacă într-o lună în care vânzările nu au fost prea bune, te confrunți cu defectarea unui echipament care trebuie reparat, poți să folosești acest fond de rezervă și să eviți oprirea producției.

Monitorizează-ți constant progresul

Monitorizarea eficientă a progresului este importantă deoarece te ajută să identifici aspectele problematice, având astfel posibilitatea de a le remedia cât mai repede.

Stabilește indicatorii de performanță pentru afacerea ta și împarte progresul în 4 trimestre, pentru a fi mai ușor de monitorizat. Iată câțiva indicatori pe care ai putea să îi ai în vedere:

  • rata de creștere a vânzărilor în fiecare trimestru;
  • nivelul datoriilor raportat la capitalurile proprii;
  • profitul operațional – câștigul total din activitatea afacerii, fără a lua în considerare deducerea dobânzilor și a impozitelor.

Setarea unor obiective realiste, automatizarea proceselor, existența unor planuri de rezervă și monitorizarea indicatorilor de performanță sunt câteva dintre acțiunile pe care le poți implementa pentru a-ți dezvolta afacerea în 2023. Profită de informațiile din acest articol și aplică ceea ce consideri că este potrivit pentru afacerea ta.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri