O treime (33%) din totalul locurilor de muncă disponibile, în prezent, pe una dintre platformele de recrutare online au salariul afişat, pondere mai mult decât dublă faţă de perioada similară a anului trecut, scrie Agerpres.

Potrivit datelor eJobs, publicate luni, peste 8.000 de poziţii pentru care companiile caută candidaţi au menţionat în salariul de angajare fie salariul fix, fie un interval salarial.

Vrei să fii la curent cu cele mai noi tendințe din piața muncii? Te invităm să urmărești evenimentul „HR 2.0: Ce îi motivează pe angajați în vremuri de criză” care va avea loc pe 23 februarie 2023. Te poți înscrie AICI, gratuit!

"Ieşirea salariilor din zona subiectelor tabu şi intrarea lor într-o zonă de transparenţă marchează o schimbare majoră pe piaţa muncii, după foarte mulţi ani în care au stat sub semnul confidenţialităţii. Deşi încă nu este obligatorie prin lege publicarea salariilor, angajatorii au început să ia măsurile necesare pentru a face tranziţia mai lină atunci când va veni momentul. Dacă astăzi avem o rată de 33% dintre poziţii cu salariul publicat versus 14%, anul trecut, pe vremea aceasta, ne arată că piaţa este din ce în ce mai pregătită. Datele noastre arată că anunţurile de angajare cu salariul publicat sunt cu 40% mai vizualizate decât celelalte. Cu toate acestea, 31,3% dintre angajatorii care au răspuns întrebărilor din sondaj indică o performanţă de peste 50% a acestor anunţuri. Astfel de rezultate stau în spatele creşterii pe care o vedem în numărul de joburi cu salariul publicat. Cu toate acestea, aşa cum era de aşteptat, nu pentru toate poziţiile există aceeaşi deschidere spre transparenţă, iar angajatorii sunt dispuşi să arate salariul în special pentru joburile entry level. Ar fi fost de aşteptat să vedem în top şi joburile pentru muncitori calificaţi şi necalificaţi, dar şi acele joburi pentru care recrutorii găsesc foarte greu candidaţi şi unde afişarea salariului ar putea încuraja aplicările. Cu toate acestea, cele două categorii se regăsesc în aproximativ 10% dintre răspunsuri", susţine Raluca Dumitra, head of Marketing la eJobs România.

Un sondaj recent realizat de platforma de recrutare online relevă faptul că principalul motiv pentru care angajatorii au început să facă publice salariile pe care le oferă este legat de faptul că reuşesc să găsească mai repede candidatul potrivit şi să închidă angajarea (34,4% dintre respondenţi au făcut această menţiune), 22% spun că primesc mai multe aplicări, 15,6% că este îmbunătăţită relevanţa candidaţilor, 9,4% au observat că anunţul postat primeşte mai multe vizualizări, iar alţi 9,4% procedează astfel pentru că aceasta este politica stabilită de companie.

Totodată, în timp ce 37,5% afirmă că au salariul transparent în primul rând pentru poziţiile de intrare, 21,9% au răspuns că le afişează pentru joburile de specialişti. 31,3% declară că politica de transparenţă se aplică la nivel general, fără diferenţe între nivelurile de carieră vizate.

Domeniile care au cele mai multe poziţii cu salariul menţionat în anunţul de angajare sunt: retail, industria alimentară, call center/BPO, imobiliare, construcţii şi telecomunicaţii.

O altă categorie de joburi pentru care candidaţii primesc indicii clare despre nivelul salarial oferit sunt cele din afara ţării. În prezent, sunt peste 1.000 de joburi în străinătate care au salariul afişat pe eJobs.ro.

Sondajul eJobs a fost realizat în luna decembrie 2022, pe un eşantion de 180 de angajatori, reprezentaţi de specialişti în resurse umane, recrutori, manageri de departament sau antreprenori.

În acest moment, pe eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare din România, sunt disponibile peste 27.000 de locuri de muncă.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri