Piața muncii din România se confruntă cu un deficit de forță de muncă pe toate nivele de recrutare, companiile care activează pe plan local având dificultăți în a găsi angajați atât pentru meseriile necalificate, dar și pentru pozițiile de șefi din companii, potrivit Cristinei Săvuică, Chief Happines Officer, în cadrul companiei de recrutare Lugera – The People Republic.

„Ne confruntăm cu lipsa candidaților pentru orice poziție, inclusiv pentru pozițiile executive, cum ar fi CFO, CEO, directori de HR, pentru care nu am avut suficienți candidați pentru aceste posturi. Mai mult, și când i-am găsit, am avut și candidați care nu au mai ajuns la clienți.

Este foarte greu să recrutezi la momentul acesta pentru orice fel de poziție, de la muncitorii necalificați, până la directori generali”, a declarat Cristina Săvuică în cadrul conferinței HR 2.0 - Ce îi motivează pe angajați în vremuri de criză, organizată de wall-street.ro.

Potrivit ei, situația de pe piața locală a muncii pare să fie mai complicată în 2023 decât cea din urmă cu 15 ani, la criza precedentă.

Eforturile de recrutare sunt mult mai mari decât în orice altă perioadă. Chiar discutam cu colegii mei, pentru a găsi orice modalitate posibilă pentru a ne asigura că toți candidații de pe poziții de middle și top management ajung la clienții noștri.

Nu ne-am mai întâlnit cu această situație. Dacă ar fi să comparăm ceea ce se întâmplă acum cu 2008, cifrele arată mai rău în 2023 din păcate”, a subliniat reprezentanta Lugera.

Importul de forță de muncă este bun, dar nu este suficient

Cristina Săvuică s-a arătat deschisă față de importul de forță de muncă din afara României, dar consideră că limita de 100.000 de angajați impusă de Guvern încă este prea mică pentru a compensa deficitul de personal pe care-l are România.

„Apropo de forța de muncă adusă din Asia, eu sunt de acord cu aducerea de forță de muncă din afară, dar, din păcate, 100.000 de muncitori, cât putem aduce din afara țării, nu este suficient, deoarece deficitul de personal pe piața muncii este mult mai mare”, a mai spus Cristina Săvuică.

Prezent la eveniment, CEO-ul eJobs România, Bogdan Badea, atrăgea și el atenția asupra dificultăților de recrutare de personal, acesta indicând însă o reticență a multor români de a-și schimba locurile de muncă, mai ales în contextul în care multe companii din Occident au demarat programe masive de restructurare.

HR 2.0 – Ce îi motivează pe angajați în vremuri de criză este un eveniment realizat de wall-street.ro, sponsorizat de Lugera-The People Republic, Genesis Property, Regina Maria, Vastint, Altex, Romanian Software, Mobility Partner, Autonom, alături de partenerii media: Revista Cariere, Events Online, HR Club, Jurnalul de Afaceri și Portal HR, supported by Florăria cu Povești și Recharge Center.

Sursa foto: Wall-Street.ro / Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri