În timpul interviurilor de angajare, cei care conduc procesul de recrutare se uită la diverse aptitudini pe care le consideră importante și care pot să-i asigure candidatului un loc în companie. Un fost vicepreședinte Google, care a lucrat timp de 10 ani la gigantul de tehnologie și care dedica procesului de recrutare și câte 40 de ore pe săptămână, menționează o calitate pe care o căuta la fiecare candidat pentru a-și simplifica procesul.

Astfel, reprezentantul Google căuta, în procesele de recrutare, candidați care să exceleze la „self-awarness”, adică să fie conștienți de aptitudinile lor și de valoarea pe care o au la momentul respectiv, conform unei opinii publicate pe cnbc.com.

Reprezentanta Google punctează că experiența și cunoștințele pe care candidații le au rămân importante, însă acestea se pot și învăța. De partea cealaltă, când cineva este sincer în ceea ce privește nivelul său, va fi mult mai motivat să învețe. De asemenea, genul acesta de oameni relaționează mai bine cu colegii și managerii.

În plus, este o calitate rară, conform reprezentantei Google, menționând că cercetările arată faptul că 95% dintre persoane cred că sunt conștiente de valoarea lor, însă, în realitate, doar în cazul a 10-15% dintre ei se poate spune acest lucru.

Pentru a descoperi ce candidați au această calitate, reprezentanta Google era atentă cât de des își atribuiau doar lor reușitele de la fostele locuri de muncă și cât de des spuneau că a fost o muncă în echipă. Indiferent de variantă, răspunsurile tot îi dădeau de gândit recrutorului, deoarece candidatul ori nu colabora prea mult cu colegii, ori rolul lui nu era atât de important.

Pentru a clarifica lucrurile, reprezentanta Google insista cu întrebări prin care voia să afle exact ce rol a avut candidatul. Un răspuns considerat bun de aceasta în astfel de cazuri era „ A fost ideea mea, însă meritul revine întregii echipe”.

Sursa foto: Sudtawee Thepsuponkul / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri