Mult mai puțin va dura acum aducerea muncitorilor străini în România, față de șase sau opt luni de zile, cât a fost nevoie până în prezent pentru procesarea actelor forței de muncă din Asia, după ce mai mulți antreprenori din mediul de afaceri au făcut front comun cu Patronatul Importatorilor de Forță de Muncă din România pentru deschiderea unei secții consulare la Kathmandu, în Nepal.

În urma discuțiilor pe acest subiect, Patronatul Importatorilor de Forță de Muncă din România salută implicarea autorităților în găsirea de noi soluții pentru rezolvarea uneia dintre cele mai arzătoare probleme pentru piața muncii de la noi, respectiv soluționarea timpilor foarte mari de așteptare pentru procesarea vizelor acordate muncitorilor străini. Astfel, au fost alocate resurse umane noi și a fost deschisă o nouă secție consulară în Dhaka, Bangladesh, urmând a fi rezolvate prioritar problemele de interes național, aici fiind vizate societăți care au în desfășurare lucrări la metrou sau autostrăzi, pentru a numi doar câteva exemple.

„Am purtat o serie de discuții pe acest subiect cu reprezentanții Centrului Național de Vize, care ne-au prezentat primele măsuri de remediere a timpilor mari de așteptare pentru soluționarea vizelor muncitorilor străini, fără deschiderea unei secții consulare la Kathmandu. În acest sens a fost deschisă de curând în Dhaka, în Bangladesh, o secție consulară, iar toate cererile cetățenilor bengali au fost direcționate aici și astfel a fost degrevata Ambasada Indiei, unde erau arondate: Bangladesh, Nepal și India. Pe lângă cei nouă consuli care lucrau cereri de viză, autoritățile au mai trimis încă trei reprezentanți. În total sunt doisprezece persoane care în prezent procesează cereri”, a declarat Elena Panțiru, cofondatoare a Patronatului Importatorilor de Forță de Muncă din România.

Soluțiile luate în calcul de autorități pentru fluidizarea procesului de acordare a vizelor nu au inclus și deschiderea unei secții consulare la Kathmandu, din motive obiective ce țin de capacitatea logistică pe care o poate suporta în momentul de față Departamentul Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe.

„Pentru moment, ne-au explicat că nu au logistica necesară deschiderii a două secții pentru o nouă misiune diplomatică în aceasta zonă. Este vorba de foarte multe resurse și câtă vreme timpii de așteptare pentru procesarea vizelor a fost redus, această măsură se bucură de sprijinul nostru, în calitate de antreprenori”, a completat Elena Panțiru.

Inspectoratul General pentru Imigrări a venit de asemenea în sprijinul muncitorilor străini, care au stat între trei și cinci luni, pentru a aștepta programarea la prelungirea dreptului de ședere, pentru a fi în deplină legalitate în România. În ceea ce privește timpii de așteptare pentru permisele de ședere, aceștia au fost de asemenea înjumătățiți, în București și Ilfov.

„Au lucrat weekendurile, în ultima săptămână a lunii martie și prima săptămână a lunii aprilie și au procesat peste 2000 de cereri, ceea ce este mare lucru, pentru că acest volum de obicei este realizabil într-o săptămâna de zile. Inspectoratul General pentru Imigrări s-a implicat și astfel au ajutat oamenii aflați la rând, s-au asigurat că au dosarele în regulă, pentru a accelera procesul, ceea ce este de admirat”, a concluzionat Elena Panțiru, cofondatoare a Patronatului Importatorilor de Forță de Muncă.

Tot în ultima săptămână a lunii martie 2023, Inspectoratul General Pentru Imigrări împreună cu Inspectoratul Teritorial de Muncă, la nivel național, au organizat sesiuni de informare a angajatorilor români care au angajați străini, astfel venind în întâmpinarea acestora cu soluții legale la diverse situații întâlnite în practică.

Format din unele dintre cele mai reprezentative companii active în domeniul recrutării de personal străin din România, Patronatul Importatorilor de Forță de Muncă a fost înființat în 2020 cu scopul de a susține, promova și reprezenta interesele profesionale, economice și sociale ale antreprenorilor.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri