Managerii din orice tip de companie sunt adesea expuși la o gamă foarte variată de preocupări şi nemulţumiri din partea angajaților lor și, în calitate de șef, poate fi dificil să găsească întotdeauna cele mai eficiente soluţii.

Din fericire, fiecare manager are la dispoziție diferite strategii simple și accesibile pentru a crește satisfacția la locul de muncă al angajaţilor. Iată câteva abordări pe care liderii de echipe şi managerii ar trebui să le aibă în vedere pentru a-şi motiva echipele.

1. Stimulente financiare

Pragmatic vorbind, nimic nu motivează mai mult angajaţii decât perspectiva unor stimulente financiare. Aşadar, ia în considerare posibilitatea de a oferi prime celor care se dedică în mod special proiectelor în care lucrează, celor care dau dovadă de spirit de iniţiativă sau celor care se dovedesc deosebit de capabili în momente de criză.

De asemenea, poţi lua în considerare introducerea tichetelor de masă, dacă nu a fost deja implementată această soluţie. Folosind un calendar de zile lucratoare 2023, poţi să te organizezi mai bine şi poţi face o evaluare a costurilor pe care le-ar implica o astfel de strategie dacă decizi să o implementezi din al doilea semestru al anului, de exemplu.

2. Comunică deschis şi mai des

Una dintre cele mai frecvente probleme pe care angajaţii le au cu managementul companiei pentru care lucrează se referă la lipsa de comunicare şi de transparenţă. În calitate de manager, pentru a avea un nivel mai ridicat al satisfacţiei la locul de muncă al membrilor echipei tale, trebuie să-ţi rafinezi abilităţile de comunicare. Evită limba de lemn, vorbeşte deschis, simplu şi oferă exemple cât mai clare. Asigură-te întotdeauna că fiecare a înţeles care sunt obiectivele ce trebuie atinse şi oferă feedback și asistență angajaților tăi.

3. Acordă atenţie nevoilor angajaților tăi

Ierarhia nevoilor lui Maslow susține că pentru oamenii este esenţială, înainte de orice, satisfacerea necesităţilor de bază: igienă, apă, hrană, somn, adăpost etc. Desigur, evoluţia ne-a făcut să ne dezvoltăm multilateral şi, odată cu acest proces, au apărut şi alte nevoi. Totuşi, asta nu înseamnă că nu te poţi adresa şi celor de la baza piramidei lui Maslow. Aşadar, asigură-te că angajaţii tăi au un loc plăcut de luat masa şi chiar gustări gratuite.

Dacă spaţiul din clădirea în care compania îşi desfăşoară activitatea o permite, poţi crea chiar şi o zonă de relaxare în care angajații pot socializa sau se pot destinde. Calitatea aerului și temperaturile confortabile contează foarte mult pentru angajaţi, aşa că investeşte în tehnologiile care facilitează un mediu de lucru sănătos şi plăcut. Pot părea lucruri mici, dar pentru angajaţi contează foarte mult ca mediul profesional să fie agreabil.

4. Oferă acces la programe de dezvoltare profesională

Membrii echipei tale vor fi mai valoroși pentru companie atunci când au la dispoziţie oportunități de a se dezvolta profesional. Mai mult decât atât, în unele industrii au loc schimbări atât de rapide, încât unii angajaţi vor avea nevoie să înveţe lucruri noi ca să îşi exercite corect şi eficient atribuţiile. Oferă-le membrilor echipei tale formările de care au nevoie pentru a-şi face treaba mai repede şi mai bine, dar şi pentru a le oferi oportunitatea de a avansa în carieră. Posibilitatea unei promovări motivează foarte mult un angajat cu ambiţii şi viziune.

5. Evită micromanagementul

Nimic nu descurajează mai mult un angajat decât un şef care îl supraveghează constant şi care îi pune la îndoială orice decizie. După cum spuneam anterior, ca să-ți motivezi echipa, trebuie să comunici clar care sunt obiectivele tale şi să te asiguri că fiecare angajat a înţeles care este rezultatul final la care trebuie să se ajungă. Oferă-le angajaţilor încrederea ta şi lasă-i pe ei să decidă care sunt cele mai bune modalităţi de a obţine rezultatele optime. Dacă nu ţi se cere direct părerea sau asistenţa, evită să intervii.

Nu este întotdeauna uşor să menţii entuziasmul şi motivaţia echipei pe care o gestionezi, dar, ţinând cont de necesitățile lor, comunicând eficient şi implementând soluţii care dau garantat rezultate, poţi să ai o echipă unită şi satisfăcută de condiţiile de la locul de muncă.

Sursa foto: Pexels.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri