Venirea unui nou CEO intr-o companie trezeste intotdeauna teama executivilor pentru siguranta locului de munca. Sansele ca acestia sa isi piarda job-ul sunt intr-adevar ridicate, iar in cel mai rau caz, pot ajunge sa lucreze intr-o companie mult mai mica, pe o pozitie inferioara.

Majoritatea noilor CEO iau decizii strategice in ceea ce priveste personalul in cele mult 60 de zile de la sosirea in cadrul companiei, sustin autorii celei mai recente publicatii "Surviving your new CEO", Kevin P. Coyne si Edward J.Coyne.

Prima impresie conteaza foarte mult. Cei care isi doresc intr-adevar sa ramana in cadrul companiei, trebuie sa demonstreze noului sef ca sunt dispusi sa faca parte din echipa si ca isi pot aduce aportul la realizarea viziunii pe care acesta o are.

Prezentarea unui plan al departamentului de care sunt responsabili, precum si solutii la rezolvarea problemelor existente, care sa reflecta stilul propriu de gandire, poate fi o dovada prin care angajatul isi demonstreaza angajamentul si calitatile personale in fata noului CEO.

Ocaziile de a fi indepartat de noul CEO sunt reale, insa la fel sunt si opotunitatile de a ramane daca angajutul stie sa isi arate calitatile de la inceput.

7 sfaturi pentru a face o buna impresie noului CEO:

  • Aratati-va bunavointa

Luati initiativa si vorbiti cu noul CEO despre responsabilitatile pe care le veti avea si aratati-va disponibilitatea de a-l ajuta sa isi indeplineasca propria viziune. Lipsa unor pareri sau opinii din partea angajatului, il vor determina pe noul CEO sa ajunga la propriile concluzii cu privire la modul de gandire si comportamentul acestuia.

  • Evitati discutiile despre vechile conflicte cu managerii

Evitati sa vorbiti cu noul CEO despre agenda zilnica pe care o aveti, planurile pe termen lung ale companiei sau conflictele cu ceilalti manageri.

  • Studiati stilul de lucru al noului CEO

Uneori, poate fi dificil sa identifici modul de lucru al noului CEO analizand doar actele sale. Astfel, cea mai buna solutie ar fi sa il intrebi direct despre stilul sau de a lucra cu echipa.

  • Incercati sa intelegeti planurile noului CEO

Viitorul noului CEO in cadrul unei companii depinde intr-o mare masura de nivelul de performanta pe care respectiva companie il va atinge in primul an calendaristic de cand se afla la conducere. In acest fel, cea mai buna metoda de a face o buna impresie este de a-i prezenta acestuia, sugestii pentru a creste cu rapiditate valoarea actiunilor companiei. De asemenea, incercati sa aratati in mod direct noului CEO ca intelegeti planul sau de actiune, si nu va limitati doar la discutiile cu membrii consiliului de conducere.

  • Prezentati un plan real si onest al departamentului pe care il conduceti

Incercati sa realizati un raport al departamentului pe care il conduceti, astfel incat sa vorbiti atat de punctele forte cat si de cele slabe. Un raport perfect nu va face decat sa trezeasca suspiciuni in mintea CEO-ului.

  • Asigurati-va ca petreceti suficient timp cu noul sef

Cea mai buna modalitate este de a prelua un proiect important, pentru care interactiunea cu noul CEO este, desi pentru o perioada scurta de timp, mult mai intensa. Cu siguranta el va aprecia timpul petrecut cu tine. Daca primele pareri despre respectivul angajat nu erau atat de bune, exista posibilitatea da intoarce situatia in favoarea sa si sa ii schimbi parerea.

  • Oferiti solutii obiective

Explicati in mod obiectiv deciziile anterioare privind hotararile luate pentru departamentul pe care il aveti in subordine, si modul de gandire care a condus la luarea acestora. Prioritatile noului CEO ar putea fi un motiv de reevaluare a unora dintre alegerile facute. In plus, il veti putea ajuta sa isi transpuna viziunea in decizii palpapile.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri