Pentru majoritatea britanicelor, locul de munca reprezinta inca o lume a barbatilor, tinand cont de faptul ca 8 din 10 femei sustin ca promovarile sunt dinainte adjudecate de barbati , in timp ce trei patrimi sustin ca au fost victime ale discriminarii la locul de munca, potrivit unui studiu realizat de compania britanica de avocatura Peninsula.
Studiul realizat de firma britanica de avocatura, Peninsula, arata de asemenea ca multi dintre managerii si top managerii britanici au esuat in a stopa manifestarile ce conduc la discriminarea femeilor la locul de munca si nici nu au oprit astfel de comportamente in organizatiile in care se aflau deja intr-un stadiu avansat.

Situatia este destul de grava in sectorul britanic de IT, unde 9 din 10 femei ce activeaza in domeniu considera ca industria este practic indreptata impotriva lor, arata un alt studiu realizat de compania de recrutare InterQuest.

Una din trei femei a afirmat ca a fost victima unei experiente de tip sexist la locul de munca, in timp ce sapte din zece barbati ce au fost chestionati au decalarat ca discriminarea nu reprezinta deloc o problema.

„Managerii companiilor sunt primele persoane care ar trebui sa previna astfel de comportamente discriminatorii. Toti muncitorii trebuie tratati in mod egal atat la interviul pentru obtinerea unui job cat si la locul de munca”, sustine Peter Done, managing director al companiei britanice de avocatura Peninsula.

De cele mai multe ori o astfel de problema este minimalizata chiar de femei, care nu au puterea necesara sa depuna o plangere sau sa vorbeasca cu angajatorul lor atunci cand sunt victimele unor astfel de comportamente, de frica de a nu fi ridiculizate sau de a crea o impresie negativa in fata superiorului lor.

Angajatorii trebuie sa asigure inca de la inceput ca au aceeasi politica de oportunitati de dezvoltare pentru fiecare angajat, si sa comunice acest lucru atat salariatilor cat si echipei de management.

„Este greu de inteles cum astfel de comportamente, cum este discriminarea la locul de munca, pot continua in cadrul societatii de astazi. Femeile nu ar trebui discriminate atunci cand vine vorba de promovari, tinand cont doar de acest criteriu. Din contra, acestea ar trebui incurajate indiferent de domeniul in care activeaza. Meritele obtinute nu trebuie calculate luand in considerare doar de faptul ca angajatul este barbat sau femeie ”, a adaugat Peter Done.

Desi locurile de munca din top management sunt mai usor accesibile barbatilor britanici decat femeilor, acest lucru poate uneori dauna afacerilor in sine, potrivit reprezentantilor Trades Union Congress (TUC) si Confederation of British Industry.

Cele doua organizatii sustin ca companiile care au decis sa amelioreze diversitatea la locul de munca au castigat beneficii importante la nivel de afaceri.

De asemenea, companiile care au angajat personal tinand cont de abilitatile si potentialul de dezvoltare dovedite, neluand in considerare criterii ca rasa, gen, varsta, dizabilitati, orientare sexuala sau religie, au raportat deseori o crestere a productivitatii, a moralului angajatilor, a ratei de retentie, o mai buna intelegere a nevoilor clientilor, dar si o scadere a costurilor de recrutare.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri