Jeoff Armstrong, fost CEO al CPID (Chartered Institute of Personnel and Development), explica nevoia angajatorilor de a dezvolta o cultura organizationala care incurajeaza dezvoltarea talentelor si a personalitatii angajatului.
“Nu mai avem aceeasi modalitate de lucru cum aveam in trecut. Inainte nu trebuia sa intri in competitie cu oameni pe care nu ii cunosteai, de pe cealalta parte a globului. O companie poate achizitiona orice fel de materiale tehnologice sau de alte facilitati. Astfel, oamenii raman singura forta competitiva a organizatiei, iar ceea ce fac oamenii la locul de munca a devenit esential pentru organizatie”, a declarat Jeoff Armstrong.
Armstrong sustine ca o companie se diferentiaza prin tipul de activitati si de idei implementate de angajati mai mult decat achizitionarea tehnologiilor moderne pentru productie.
Acesta considera ca managerierea talentelor ar trebui sa fie principala ocupatie a specialistilor de HR. “Trebuie sa se implementeze traininguri de dezvoltare a talentelor, nu sa consideram ca daca un angajat este sofer, el trebuie sa fie un simplu sofer si nimic mai mult”
In teorie, aplicarea politicilor de manageriere a personalului pare simpla, dar problematica actualei crize financiare a fost prezenta in fiecare dintre discursurile participantilor la conferinte.
Mai mult decat o implementarea a tacticilor in ceea ce priveste managementul talentelor, angajatorii romani sunt preocupati de efectele crizei, de potentialele fluctuatii de personal si de gasirea unor strategii care sa fidelizeze angajatii. Una dintre cele mai sigure cai pentru motivarea angajatului il reprezinta valoarea remuneratiei, insa presedintele HR Club si Senior manager in cadrul PricewaterhouseCoopers, Csaba Gergely (foto), nu este optimist.
“E greu de anticipat o crestere a salariilor in momentul de fata pentru ca traim intr-o lume cu totul si cu totul diferita. Inca nu simtim efectele acestei crize financiare. Le vom simti in mod sigur. Ce vedem este ca orice companie responsabila devine foarte prudenta si este foarte proactiva. Aceasta proactivitate se manifesta printr-un control foarte atent al costurilor. Este o situatie dificila si volumul de vanzare scade. Daca strategia este sa nu te desparti de oameni asa incat sa supravietuiesti cu succes este foarte bine “, a spus Gergely.
“Sunt anumite competente care sunt vitale – serviciile sau produsul pe care compania il ofera – si este esential ca oamenii sa-si poata face corespunzator treaba. Cred ca aceste costuri de personal nu trebuie taiate. Pentru ca astfel produsul pe care compania il va produce va fi de o calitate joasa”, a afirmat acesta.
In ceea ce priveste potentiala disponibilizare de personal, Gergly indeamna angajatorii la prudenta si tact in luarea deciziilor.
“Trebuie sa analizezi pozitiile si sa vezi ce fac exact acei oameni. Dupa aceea trebuie sa intelegi care e valoarea pozitiei respective in cadrul companiei. Trebuie sa te uiti care sunt oamenii performanti, cei de care nu poti sa te desparti si trebuie sa te asiguri ca aceia nu pleaca. In ultima faza, daca taiem posturile si facem un managenet riguros al costurilor, si nici atunci nu este suficient, trebuie sa te gandesti sa te desparti de oameni. Este dureros, nu este nimic placut in treaba aceasta”, a incheiat Jeoff Armstrong.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: