Un studiu realizat de PricewaterhouseCoopers Romania si prezentat la Conferinta Nationala HR Club arata ca principala preocupare a managerilor organizatiilor este gestionarea managementului talentelor. Aceasta inseamna ca managerii vor sa dezvolte aptitudinile angajatilor, folosind medota ca o forma de fidelizare si de motivare a personalului companiei.
Managementul schimbarii e vazut de manageri ca avand o maxima importanta in dezvoltarea companiei, in timp ce specialistii in resurse umane sunt preocupati mai degraba de problematica recrutarii si a selectiei. Studiul releva ca dezvoltarea capacitatilor de leadership ocupa un loc neinsemnat atat in viziunea managerilor, cat si a oamenilor de HR.

Jeoff Armstrong, fost CEO al CPID (Chartered Institute of Personnel and Development), explica nevoia angajatorilor de a dezvolta o cultura organizationala care incurajeaza dezvoltarea talentelor si a personalitatii angajatului.

“Nu mai avem aceeasi modalitate de lucru cum aveam in trecut. Inainte nu trebuia sa intri in competitie cu oameni pe care nu ii cunosteai, de pe cealalta parte a globului. O companie poate achizitiona orice fel de materiale tehnologice sau de alte facilitati. Astfel, oamenii raman singura forta competitiva a organizatiei, iar ceea ce fac oamenii la locul de munca a devenit esential pentru organizatie”, a declarat Jeoff Armstrong.

Armstrong sustine ca o companie se diferentiaza prin tipul de activitati si de idei implementate de angajati mai mult decat achizitionarea tehnologiilor moderne pentru productie.

Acesta considera ca managerierea talentelor ar trebui sa fie principala ocupatie a specialistilor de HR. “Trebuie sa se implementeze traininguri de dezvoltare a talentelor, nu sa consideram ca daca un angajat este sofer, el trebuie sa fie un simplu sofer si nimic mai mult”

In teorie, aplicarea politicilor de manageriere a personalului pare simpla, dar problematica actualei crize financiare a fost prezenta in fiecare dintre discursurile participantilor la conferinte.

Mai mult decat o implementarea a tacticilor in ceea ce priveste managementul talentelor, angajatorii romani sunt preocupati de efectele crizei, de potentialele fluctuatii de personal si de gasirea unor strategii care sa fidelizeze angajatii. Una dintre cele mai sigure cai pentru motivarea angajatului il reprezinta valoarea remuneratiei, insa presedintele HR Club si Senior manager in cadrul PricewaterhouseCoopers, Csaba Gergely (foto), nu este optimist.

“E greu de anticipat o crestere a salariilor in momentul de fata pentru ca traim intr-o lume cu totul si cu totul diferita. Inca nu simtim efectele acestei crize financiare. Le vom simti in mod sigur. Ce vedem este ca orice companie responsabila devine foarte prudenta si este foarte proactiva. Aceasta proactivitate se manifesta printr-un control foarte atent al costurilor. Este o situatie dificila si volumul de vanzare scade. Daca strategia este sa nu te desparti de oameni asa incat sa supravietuiesti cu succes este foarte bine “, a spus Gergely.

“Sunt anumite competente care sunt vitale – serviciile sau produsul pe care compania il ofera – si este esential ca oamenii sa-si poata face corespunzator treaba. Cred ca aceste costuri de personal nu trebuie taiate. Pentru ca astfel produsul pe care compania il va produce va fi de o calitate joasa”, a afirmat acesta.

In ceea ce priveste potentiala disponibilizare de personal, Gergly indeamna angajatorii la prudenta si tact in luarea deciziilor.

“Trebuie sa analizezi pozitiile si sa vezi ce fac exact acei oameni. Dupa aceea trebuie sa intelegi care e valoarea pozitiei respective in cadrul companiei. Trebuie sa te uiti care sunt oamenii performanti, cei de care nu poti sa te desparti si trebuie sa te asiguri ca aceia nu pleaca. In ultima faza, daca taiem posturile si facem un managenet riguros al costurilor, si nici atunci nu este suficient, trebuie sa te gandesti sa te desparti de oameni. Este dureros, nu este nimic placut in treaba aceasta”, a incheiat Jeoff Armstrong.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri