Efectul turbulentelor economice asupra tonusului moral si sentimentului de siguranta al job-ului – ca si sentimentul de satisfactie/frustrare a angajatilor la nivel executiv - necesita aplicarea strategiei managementului talentelor, spune unul dintre oficialii companiei internationale de resurse umane Accenture.
“Intr-un mediu economic nesigur, angajatorii vor trebui sa aiba foarte mare grija in retinerea personalului, asigurandu-se ca angajatii vor mentine un nivel ridicat al performantei”, a declarat intr-un comunicat de presa directorul filialei nord-americane Accenture Talent & Organization Performance, David Smith.

Un studiu efectuat de Accenture in luna septembrie 2008 pe un esantion de 322 middle manageri din SUA arata ca aproape doua treimi din intervievati sustin ca situatia economica actuala are impact vizibil asupra mediului de lucru. 61% din respondenti au spus ca angajatii lor cred ca isi vor pierde joburile, iar moralul lor afecteaza productivitatea.

Cei mai multi middle manageri se considera multumiti de organizatia pe care o conduc – 47% dintre ei sustin ca sunt foarte multumiti de cultura organizationala a companiei pe care o conduc, 41% sunt oarecum multumiti, in timp ce numai 12% ar face schimbari radicale.

Doua treimi din respondenti se gandesc la schimbarea job-ului, insa numai 13% dintre ei cauta activ un nou loc de munca, mai mult de jumatate dintre ei admitand ca, in perioada crizei economice, schimbarea jobului este o miscare riscanta.

In acest context angajatii care nu se preocupa activ sa isi dezvolte talentele ar putea sa fie defavorizati o data cu redresarea economiei, declara Smith. El sfatuieste companiile si departamentele de HR sa se focuseze in principal pe cautarea si retinerea talentelor in companie.

Studiul releva faptul ca motivele nemultumirii de la locul de munca include anxietatea privind stabilitatea job-ului, lipsa posibilitatii avansarii in functie si insuficienta beneficiilor extrasalariale.

Smith este de parere ca trainingurile sunt printre ultimele costuri care ar trebui reduse, recomandand efectuarea de raininguri specializate ca o solutie viabila pentru retentia angajatoilor.

Mai mult de doua treimi din respondenti apreciaza frecventa si calitatea trainingurilor ca fiind buna sau suficienta, dar cred ca organizatiile ar trebui sa includa mai multe traininguri specializate.

Pentru specialistii din departamentele de HR, de exemplu, un training despre modalitatile de abordare a angajatilor in momentul cand sunt anuntati ca vor fi disponibilizati, ar fi folositor mai ales in actuala situatie a unui mediu economic instabil.

Doar 13% din middle manageri au raspuns ca primesc sfaturi specializate in privinta abordarii situatiei disponibilizarilor, desi peste 40% dintre ei au fost nevoiti sa restructureze personalul. In plus, mai mult de jumatate din respondenti au declarat ca sarcina anuntarii restructurarilor ar trebui sa revina top-managerilor sau specialistilor din departamentele de HR.

Middle managerii evalueaza prestatia personalului din departamentele de resurse umane ca fiind suficienta sau buna in proportie de 33%. Problemele referitoare la neproductivitatea personalului (30%), disproportia dintre timpul pertrecut la serviciu si timpul liber (27%) si lipsa mobilitatii la locul de munca (27%) s-au numarat printre principalii factori ai nemultumirilor middle managerilor.

Studiul releva si alte deficiente ale mediului de lucru semnalate de miidle manageri ca fiind posibile obstacole in calea unei bune functionari a mediului organizational: volumul mare de munca in companiile cu peste 500 de angajati, lipsa feedback-ului pentru munca depusa, lipsa consilierii in construirea unei cariere, petrecerea unui munar mare de ore in sedinte si intalniri si asteptarea din partea angajatorilor a disponibilitatii angajatului in timpul sau liber.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri