Intarzierea, fie si cu cinci minute, in cazul unui interviu de angajare, vestimentatia nepotrivita sau dovezi contractuale ale experientei acumulate prin derularea unor proiecte la job-ul anterior reprezinta numai cateva din greselile cruciale pe care le poti face la un interviu de angajare, spun specialistii intrebati de reporterii BusinessWeek.
Cu toate ca obtinerea unui interviu pentru o slujba este greu de dobandit pe o piata a fortei de munca din ce in ce mai competitiva, majoritatea candidatilor isi rateaza sansa pentru ca sunt prea disperati si deznadajduiti, spun managerii-angajatori si recruiterii.

„Am intalnit la interviurile de angajare persoane care sunt de-a dreptul agresive. De cele mai multe ori nu isi dau seama ca acest tip de comportament este daunator pentru ei si pentru cariera lor”, spuneMary McJules, director de recrutare si management al talentelor din firma All inclusive recruitment din Athens, Georgia.

Specialistii in recrutare ofera candidatilor cateva sfaturi simple:

1. Inainte de a se prezenta la interviu, candidatul trebuie sa isi faca o lista cu motivele care il recomanda si o alta lista cu punctele sale slabe. Astfel, atunci cand ii va fi pusa o intrebare incomoda va sti pe ce calitati sa se bazeze si ce situatii sa evite, sustin recruiterii. Acestia recomanda candidatilor sa ajunga cu 10 minute inainte de intalnire. „Daca ajunge mai devreme, acesta va demonstra lipsa de respect fata de programul managerului si, in plus, va stanjeni restul angajatilor din front-desk”, spune McJules.

2. O atitudine potrivita se vede din tinuta. Recruiterii recomanda o vestimentatie office, in culori terne. Nu trebuie sa dati semen de anxietate, batand nervos din picior sau pocnind degetele tacticos pe masa. O strangere ferma de mana poate semnaliza incredere in sine si disponibilitate pentru locul de munca, afirma Wendy Alfus Rothman, presedintele firmei new-yorkeze de executive coaching Wenroth Consulting. Aceasta recomanda calmul, mentinerea unei tonalitati calde si calme in raspunsurile care ar trebui sa fie cuprinzatoare, dar la obiect.

3. Candidatul trebuie sa renunte sa se gandeasca la propria persoana ca la cineva disperat, in pragul saraciei. De asemenea, nu trebuie sa ia o pozitie umila, cerand ajutor in timp ce invoca neintelegerile si dificultatile de la job-urile anterioare. Daca acesta a fost recent concediat, in loc sa prezinte lamentari ale situatiei sale financiare, ar putea plusa prin exemple de actiuni prin care incearca sa-si depaseasca greutatile. „Ceea ce atrage atentia la un candidat este capacitatea acestuia de a manageria eficient obstacolele prin care trece”, spune Rothman.

4. Sherry Brickman, managing partner al companiei de executive search Martin Partners LLC, spune ca isi aminteste de una dintre persoanele angajate recent care a impresionat prin gradul mare de conostinte pe care aceasta le avea despre firma angajatoare. „Stia ce produse are compania, ce linie de business este cea mai productiva si pe ce piete functioneaza cel mai bine firma. Tineam un interviu pentru o pozitie de top management intr-o companie din industria manufacturiera. Candidatul a reusit sa explice clar ce politica a costurilor va aplica si de ce este aceasta eficienta. A fost angajat pe loc”, explica Brickman.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri