Reteaua de magazine tip discount Plus Discount detinuta de societatea Pludi Market are in plan deschiderea altor opt locatii si angajarea a aproximativ 170 de angajati pana la sfarsitul anului in curs, spune Ileana Stefan, director de resurse umane in cadrul retailer-ului.
Plus Discount isi continua astfel ritmul de angajare sustinut pe parcursul primelor 10 luni din acest an, cand reteaua a adaugat pe statele de plata aproximativ 300 de persoane, dupa deschiderea a 15 locatii. Fiecare magazin are capacitatea de a angaja intre 19 si 22 de persoane, in functie de amplasarea zonala si de volumul vanzarilor.

Planurile de extindere prevad, in 2010, o raspandire a business-ului german in alte 23 de locatii in Romania, implicand contractarea a inca 450-460 de angajati. “Daca conducerea companiei va aproba planul de expansiune pe 2010, bugetul de HR va fi pregatit din vreme pentru a demara procesele de angajare”, a afirmat Ileana Stefan, intr-un interviu acordat Wall-Street.

In prezent, pe langa volumul de recrutari pentru reteaua de magazine, extinderea cu inca 15.000 mp a depozitului, ajungand in final la o suprafata de 38.000 mp, va implica recrutarea altor 50 de persoane, in pozitii de manipulanti si stivuitori marfa.

“In aceasta perioada, dupa decizia de extindere a spatiului pentru depozitare, avem nevoie de mana de lucru in sectorul de logistica. Procesele de intervievare a candidatilor incepute inca de acum o luna au permis semnarea contractelor pentru trei patrimi din numarul de angajari prevazute”, detaliaza Stefan.

Pana in acest moment, retailerul a semnat contracte de munca pentru 2.000 de angajati. Dintre acestia, 240 lucreaza in centrul logistic din Prahova, impartiti in sediului central si in depozit, restul aflandu-se in cele 86 de locatii deschise pe piata romaneasca. Fluctuatia de personal s-a mentinut constanta, la valoarea de 3-7% in magazine si sub 2% in sediul central si depozit, atat in anul 2008, cat si pe perioada crizei, in 2009.

Insa numai o parte dintre angajari au fost efectuate de catre departamentul de resurse umane. Ca urmare a volumului mare de recrutari, in diverse zone ale tarii, politica de HR este aceea de a efectua pe langa trainingurile de vanzari si cele de gestionare a proceselor de recrutare pentru supervizorii zonali, asa incat acestia sa preia functiile de recrutare pentru magazinele din subordine.

“Este aproape imposibil sa recrutam toti angajati prin departamentul de resurse umane (n. red. cu locatia in jud. Prahova), existand si cazuri in care urmau sa se deschida doua magazine simultan, in zone diferite ale tarii. Astfel, am decis sa delegam aceste responsabilitati supervizorilor de zona. Pentru recrutarile din primele 20 de magazine deschise in Romania am realizat interviuri alaturi de supervizori, pentru ca acestia sa deprinda tehnici de recrutare, sa recunoasca candidatul potrivit. A fost un fel de instruire la locul de munca (coaching on the job).

Cei 26 de supervizori ai Plus Discount provin atat din randul angajatilor cu vechime, promovati in functie, cat si din exterior. “Am apelat la recrutarea din exteriorul companiei atunci cand nu am gasit angajatul potrivit in interior sau atunci cand ar fi fost nevoie de o relocare. Nu multi angajati sunt dispusi, chiar si pentru o promovare, sa se relocheze. Din cei 26 de supervizori zonali, doar trei au acceptat schimbarea orasului de resedinta”, detaliaza Stefan.

Evolutia salariilor in cadrul Plus Discount

Salariul fix primit de un lucrator comercial variaza intre 500 de lei si 1.000 de lei net, in piata de retail. Pentru anul in curs, Plus Discount a decis o marire a nivelului salarial proportional cu rata inflatiei. „In schimb, de anul acesta, acordam si bonuri de masa ca si beneficiu suplimentar. Inainte nu acordam bonuri de masa, preferand doar cresterile salariale, pentru a ajuta angajatii sa poata accesa mai usor un credit bancar. Insa, in acest an, neputand oferi o crestere substantiala a salariilor, am decis sa recompensam angajatii suplimentar si in acest mod”, spune Stefan.

Plus Discount nu acorda alte tipuri de bonificatii extrasalariale pentru nici unul dintre angajati. „ Nu acordam nici un tip de bonusuri salariale si extrasalariale nici managerilor si nici lucratorilor din magazine. De asemenea, nu acordam bonusuri de performanta pentru ca volumul vanzarilor nu depinde de o singura persoana, ci de pozitionarea zonala si de intreaga echipa de lucratori”, subliniaza Stefan.

Compania anunta numarul si tipul posturilor vacante atat prin intermediul site-ului propriu, a site-urilor de recrutare online, in ziarele locale, dar si prin amplasarea unui panou in locul unde se va construi un nou magazin, iar pentru sediul central si prin intermediul intranetului.

Managerul de resurse umane sustine ca numarul CV-urilor primite a ramas constant si in perioada crizei, insa numai un procent de 10-15% dintre acestea sunt compatibile posturilor vacante.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri