In vremuri turbulente economic, majoritatea companiilor se focuseaza pe reducerea cheltuielilor si mentinerea business-ului pe linia de plutire, neglijand planurile de retentie pe termen lung a angajatilor. Astfel, statisticile arata ca un numar mare de angajati demotivati in criza parasesc compania imediat ce noi job-uri apar la orizont.
Un studiu efectuat la nivel global de compania Accenture releva ca, pentru a ramane alaturi de organizatie, executivii au nevoie de provocari, de posibilitatea crearii si mentinerii unei retele de cunostinte si de sesiuni de training si coaching care sa le rafineze aptitudinile.

La nivel individual, provocarile profesionale si trainingurile contribuie la crearea unui renume, a unei reputatii in piata, aspecte deloc de neglijat de catre persoanele in functii de conducere. “Am descoperit insa diferente semnificative intre dorintele si asteptarile managerilor si compensatiile pe care firma este dispusa sa le acorde, tinand seama de bugetul restrans pe perioada crizei", sustine unul dintre realizatorii studiului.

Specialistii in resurse umane sfatuiesc companiile sa isi cultive liderii si sa le ofere loc pentru desfasurarea si manifestarea creativitatii.

1.
Cultura organizationala trebuie sa fie construita in asa fel inca sa permita preluarea de noi functii si provocari pentru executivi. Intr-o companie unde isi pot pune in aplicare propriile principii si unde sunt motivati sa se dezvolte, managerii au o rata a retentiei cu 45% mai mare, potrivit studiului. Peste 93% dintre executivi sunt motivati de preluarea responsabilitatilor si a noilor task-uri, in timp ce 71,7% dintre acestia se declara satisfacuti profesional cand accepta o noua provocare.

2. Aditional dezvoltarii competentelor de leadership, managerii demonstreaza loialitate companiei daca sunt lasati sa se focuseze si pe invatarea proceselor operationale, in afara ariei lor de expertiza. Peste 89% dintre participantii la studiu afirma ca invatarea in afara ariei de expertiza reprezinta o motivatie importanta pentru ramanerea in companie.

3.
Conexiunile cu alti manageri reprezinta o alta parghie importanta in retentia executivilor. Networking-ul (retea de cunostinte) este util managerilor pentru ca le deschide calea spre o noua abordare a pietei, oferindu-le posibilitatea de a invata de la colegii din bransa.






Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri