Doar 24% dintre angajati afirma ca inlocuirea la nivel managerial in vreme de criza este un succes, potrivit unui studiu realizat de Institutul pentru Productivitate Corporatista (Institute for Corporate Productivity).
Lipsa de sustinere si apreciere demonstrate de angajati in moment cand unul dintre acestia promoveaza pe o functie executiva este cauzata in principal de lipsa feedback-ului intre manager si personal, dar si de absenta unor instrumente de masurare a nivelului de compatibilitate si adaptabilitate intr-un anumit post.

“Doua treimi dintre companii nu au un etalon pentru masurarea adaptabilitatii sau pentru evaluarea performantei celui recent promovat. Toate aceste discrepante nu fac decat sa defavorizeze managerul in fata angajatilor pe care trebuie sa ii ghideze. Cei aflati pentru prima data intr-o functie executiva sunt debusolati si nu isi pot evalua corect performantele. In aceste conditii, cum se pot ei calibra pe tipul de job daca nu primesc feedback si ajutor de la subaltern. Mentalitatea “inoata sau scufunda-te” poate fi daunatoare pentru multi manageri, afirma Mark Vickers, unul dintre realizatorii studiului.

Dintre companiile participante la studiu, 60% au afirmat ca folosesc instrumentul feedback 360, in timp ce restul mizeaza pe coaching si traininguri pentru rafinarea aptitudinilor de leadership. Masurarea performantei, analizarea aptitudinilor si competentelor si evaluarea de catre specialistii de resurse umane sunt folosite de doar o patrime dintre companii.

Aproape jumatate dintre respondenti sustin ca tehnicile de masurare a performantei si feedback-ul sunt folosite in primul an de la instalarea in functie a managerului, in timp ce alte 25% dintre companii le folosesc in primul trimestru de la promovare.

Studiul a fost realizat in luna iulie a acestui an, pe un esantion reprezentativ de 324 de companii din SUA.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri