Criza financiara a scos pe piata mai multi candidati pentru companiile care inca mai fac angajari, insa numarul profesionistilor este in continuare scazut, iar angajatorii se confrunta cu probleme in acoperirea posturilor deficitare.
“Criza a adus un excedent de personal, insa candidatii sunt la fel de nepregatiti ca inainte. Noi recrutam, in principal, programatori specializati in limbajul PHP, dar chiar daca oferim salarii de 500-600 pentru posturi de entry-level, gasim foarte greu personal specializat”, spune Florentina Greger, director de resurse umane in cadrul Zitec, companie cu 35 de salariati activa in dezvoltarea de software.

Salariile oferite de companie rivalizeaza cu castigurile oferite tinerilor de filiale din Romania ale marilor corporatii din IT&C. De exemplu, companiile din IT&C prezente la targul de joburi Angajatori de Top au pus la bataie circa 350 de joburi, cu salarii de pornire de circa 500 de euro. Mai mult, un absolvent de IT&C cu 1-2 ani de experienta pe piata fortei de munca poate incasa lunar si peste 1.000 de euro.

“Preferam sa recrutam programatori cu experienta de cel putin un an, dar nu ocolim nici absolventii pasionati de limbajul de programare PHP. Facultatile de automatica si cibernetica nu ne ofera, din pacate, absolventi specializati in acest limbaj de programare”, mentioneaza Greger.

Principalul motiv pentru care institutiile de invatamant de profil nu reprezinta o sursa de personal pentru companie il reprezinta lipsa studiului programului PHP din materia scolara.

Spre deosebire de absolventii de facultate, care de multe ori nu au o privire reala asupra pietei fortei de munca, candidatii cu 2-3 de experienta stiu sa evalueze mult mai bine oportunitatile care pot aparea intr-un anumit moment.

"Cel mai aberant salariu care a fost solicitat vreodata de vreun student cu un an de experienta in programare a fost de 1.500 de euro, in conditiile in care o asteptare realista ar fi fost de 500-600 de euro. Acea solicitare a aparut pe fondul unor asteptari prea mari si a unei necunoasteri a ceea ce poate oferi piata fortei de munca. De asemenea, tot din aceleasi motive, am intalnit candidati care nu pot accepta faptul ca exista altii mai competenti decat ei", adauga Greger.

Principalele canale pe care le foloseste Zitec pentru recrutarea de personal sunt site-urile de profil, personal intern de resurse umane, precum si targurile de job-uri.

Compania a fost prezenta la JobShop 2010, targ de cariera desfasurat recent la Universitatea Politehnica Bucuresti (UPB).

“La targul de joburi de la Politehnica am primit circa 30 de CV-uri, dar nu am putut selecta niciun candidat pentru cele patru pozitii pe care le avem deschise in prezent. In mod normal, la 7-8 CV-uri primite, reusesc sa selectez doi oameni. La targ am observat ca in continuare CV-urile primite de la tineri sunt prea putin detaliate”, subliniaza directorul de resurse umane al producatorului de sofware.

Compania are un buget de training de circa 10.000 de euro, iar banii vor merge, in principal, pe dezvoltarea aptitudinilor de comunicare ale salariatilor. De asemenea, angajatii vor beneficia in 2009 de cursuri profesioniste de limba engleza si de project management.

Zitec a fost infiintata in 2003 si este detinuta de trei actionari. Compania a avut o cifra de afaceri de 0,9 mil. euro anul trecut, in crestere cu 12,5% fata de 2008. Pentru 2010, producatorul de sofware estimeaza ca afacerile vor depasi 1 mil. euro.

Printre cei mai importanti clienti ai companiei se numara J.W. Marriott, Mercedes-Benz Romania, Amadeus Romania si Sony Center.

CV Florentina Greger:

2010 – prezent: director de resurse umane, Zitec
2009 – 2010: consultant in HR, Hart HR Consulting
2007 – 2009: consultant in HR, Partners Consulting
2004 – 2007: specialist comunicare, Institutul National de Dezvoltare Economica
2006 – 2008: Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative Bucuresti, master in comunicare si resurse umane
2001 – 2005: Academia de Studii Economice Bucuresti



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri