Miscarile recente petrecute va varful conducerilor unor multionationale cum ar BP, Nokia si LG Electronics sugereaza ca marile corporatii nu au construit planuri de succesiune pentru viitor, scrie Financial Times.

Un studiu realizat de compania de consultanta in management Boston Consulting Group, (BCG) in colaborare cu World Federation of People Management Associations, care reprezinta aproape 50 de asociatii de resurse umane, de pe patru regiuni ale lumii, a aratat ca jumatate din respondenti au dificultati in a-si pregati directorii generali executivi (CEO) din perioada urmatoare.

Cu toate acestea, planurile de succesiune in ceea ce priveste directorii generali ocupa un loc de cinste pe agenda companiilor.

Succesiunea este tratata ca un “eveniment si mai putin ca un proces ori o disciplina”, ceea ce duce, adesea, la esec, este de parare Roselinde Torres, partener in cadrul BCG.

Istoria are obiceiul de a se repeta, adauga Torres, care mentioneaza ca pierderea unui CEO declanseaza un proces de cautare al succesorului, dupa care are loc o selectie a candidatilor interni, precum si o solicitare pentru serviciile head-hunterilor (specialisti in recrutarea de executivi). Apoi, Consiliul Director face o alegere iar problema succesiuni trece pe linie moarta, cel putin pana data viitoare.

Exista insa si exemple care scot in evidenta reusitele unui plan de succesiune.

Strategia de dezvoltare a viitorilor lideri pe care a adoptat-o McDonald’s i-a permis companiei sa-l recruteze intern pe Jim Skinner, noul CEO al lantului de restaurante de tip fast-food.

Richard Floersch, chief human resourses officers in cadrul companiei spune ca focusul McDonald’s este de a solicita fiecarui sef de restaurant sa aleaga candidati capabili atat de a-i inlocui in prezent, cat si peste o perioada de timp.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri