Starea de depresie manifestata de angajati in timpul serviciului reprezinta o problema din ce in ce mai grava pentru Japonia, scrie Financial Times.
Daca in urma cu 15 ani 207.000 de salariati japonezi sufereau de depresie, numarul angajatilor afectati de depresie s-a marit la 704.000, arata statisticile guvernamentale din Japonia.

De asemenea, numarul japonezilor cu probleme de dispozitie mentala, incluzand aici si depresia, s-a majorat in perioada 1996 – 2008 de la 430.000, la 1,04 milioane.

Societatea Japoneza pentru Probleme de Dispozitie a catalogat depresia drept “o boala nationala”, avand in vedere capacitatea sa de extindere in randul populatiei.

“Este o problema importanta, pentru ca oamenii bolnavi de depresie nu pot functiona in mod corespunzator”, a declarat Yasuji Imai, un cercetator senior la Institutul de Cercetare a Sanatatii Mentale din cadrul Centrului de Productivitate din Japonia, o organizatie non-profit.

Peste 26% dintre angajatorii chestionati anul trecut de ministrul sanatatii din Japonia au declarat ca s-au confruntat cu situatii in care angajatii au demisionat sau si-au luat concediu medical mai mare de o luna pentru a-si trata probleme mentale. O analiza similara efectuata in urma cu patru ani arata un procent de doar 7,6%.

Mai mult, 84% dintre respondentii din 2010 au spus ca performantele companiilor au fost afectate de angajatii cu probleme mentale.

Adesea, depresia este asociata cu suicidul.

Japonia are una dintre cele mai mari rate de suicid la nivel mondial, peste 30.000 de oameni alegand sa-si ia viata in fiecare an din ultimii 13, arata statisticile Politiei. Valorile sunt de 2,5 mai mari decat in SUA si de 3,5 ori peste cifrele din Marea Britanie.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri