PricewaterhouseCoopers (PwC) Romania le-a dezvaluit celor peste 150 de tineri prezenti intr-una din salile Academiei de Studii Economice (ASE) din Bucuresti ce trebuie sa faca pentru a se transforma din potentiali candidati, in viitor angajati ai uneia dintre cele mai mari companii de audit si consultanta din lume.
Prima etapa este de a se inscrie pe site-ul companiei. Ulterior, candidatul trebuie sa rezolve doua probe – numerical reasoning si logical reasoning – care testeaza logica si capacitate de concentrare a intervievatului, pentru circa 60 de minute. Daca etapa este finalizata cu succes, urmeaza un set de testari individuale si de grup (alaturi de alti candidati), un chestionar care sa scoata in evidenta personalitatea individului, precum si un test de engleza.

Ultimii pasi inainte in procesul de angajare il reprezinta un interviu cu un manager sau senior manager pe zona de business in cauza, respectiv audit sau taxe, urmat de un interviu cu un partener sau un director al companiei.

Aplicatia online trebuie completata in martie – mai, dupa care urmeaza testele online, care se fac in momentul aplicatiei si assessment center-ul, in mai – iunie. In cadrul assesmentului vor avea loc toti pasii ulteriori etapelor de inscriere si testelor online.

In interviul de grup, candidatul va fi evaluat in echipe de sase oameni. Scopul evaluarii este de a observa capacitatea candidatului de a rezolva probleme, lucrul analitic, capacitatea de a lua decizii si trasaturile de leadership.

“Nu angajam absolventi de facultate, ci absolventi de masterat. Va incurajam sa invatati, pentru ca scoala trebuie facuta la timpul ei. Aplicati dupa ce ati terminat primul an de master”, le-a spus Ionut Simion (foto), tax partner in cadrul PwC Romania, tinerilor prezenti. El a facut referire doar la angajarile din zona de Tax and Legal Services, una dintre liniile de activitate ale companiei de consultanta, alaturi de Assurance, Consulting & Deals si Public Sector.

Pentru partenerul PwC Romania, notele pe care le au obtinut candidatii pe durata studiilor nu reprezinta o oglinda a competentelor educationale individuale, ci “o stare a candidatului”.

“Indiferent daca veti fi acceptati sau nu in cadrul companiei, nu trebuie sa fiti dezamagiti, pentru ca un interviu nu poate sa dea valoarea reala a unui candidat. Poate eu am o zi proasta sau poate candidatul are una mai putin buna. Puteti aplica din nou, fara nicio problema. Unii dintre angajatii nostri au aplicat si de 20-30 de ori pana au reusit sa obtina jobul dorit, pentru ca acesta a fost visul lor. Ceea ce va pot spune este ca pana la 30 de ani puteti sa faceti tot ceea ce dorit cu viata voastra”, a precizat Simion.

Dupa ce obtin un job in cadrul companie, angajatii trec printr-o perioada de formare care dureaza circa trei saptamani.
Ulterior, noii salariati incep cursurile in vedere obtinerii calificarii ACCA (Association of Chartered Certified Accountants). Calificarea ACCA este destinata celor care doresc sa se specializeze in contabilitatea financiara, ori acelor manageri care vor sa-si perfectioneze capacitatile de lucru cu situatiile financiare.

“Oferim gratuit aceste cursuri si tinem foarte mult sa fie facute foarte bine. Dupa trei ani si jumatate veti deveni membrii ACCA, ocazie cu care veti invata si engleza si contabilitate”, a sustinut Mihai Anita, partener Assurance Services.

Costul total al calificarilor de tipul ACCA poate depasi 15.000 de euro.

PwC Romania are 650 de angajati, care lucreaza in cinci birouri, aflate in Bucuresti, Timis, Cluj, Constanta si Chisinau (biroul din Republica Moldova fiind considerat ca parte a activitatii din interiorul Romaniei).

Potrivit lui Anita, compania va angaja aproximativ 100 de oameni in aceasta vara.

“Fluctuatia de personal din cadrul companiei este sub 5%”, a mai spus Anita.

PricewaterhouseCoopers face parte din grupul numit Big Four, alaturi de alte trei companii de profil: KPMG si Ernst & Young si Deloitte.

Vezi cum arata biroul PwC Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri