Cu o noua conducere, producatorul de materiale de constructii Megaprofil, parte a grupului belgian Joris Ide, si-a propus o crestere a cifrei de afaceri cu pana la 30% in 2011.
“Pot spune ca sunt manager de criza, chiar daca acest concept nu este agreat de foarte multi oameni. Spun asta pentru ca, datorita experientei pe care o am, reusesc sa ma adaptez foarte rapid la orice situatie, oricat de dificila ar fi”, afirma Adrian Porfir, manager pe Europa de Sud – Est in cadrul producatorului belgian de materiale de constructii Joris Ide, prezent in Romania prin intermediul brandului Megaprofil.

Porfir s-a alaturat grupului belgian la inceputul acestui an, doua ce in perioada 2008 – 2010 a detinut conducerea grupului de firme Piritex, detinut de omul de afaceri Petrica Usurelu.

Anterior, el a lucrat vreme de opt ani pentru producatorul elvetian de ciment Holcim, atat in tara, ca director de vanzari si de marketing, cat si in Rusia, unde a detinut o pozitie similara.


La inceputul misiunii din Rusia, in 2006, Porfir a fost anuntat de reprezentantii grupului elvetian ca se afla pe o lista scurta a managerilor care ar putea ajunge peste cativa ani la conducerea Holcim Romania.

Nu doreste sa vorbeasca prea mult despre experientele anterioare, desi are doar lucruri pozitive de spus despre fostii angajatori.

Din noua functie pe care o ocupa, Porfir coordoneaza activitatile Joris Ide din Ungaria, Romania si Croatia, tari in care grupul belgian este prezent sub numele de Megaprofil.

In Romania, Porfir a gasit un business de circa 113 milioane de lei (29 de mil. euro) la sfarsitul anului trecut, in scadere cu aproximativ 9% fata de 2009, asta dupa ce la finele lui 2008 Megaprofil inregistra un business de 218 milioane de lei (59 mil. euro), fiind unul dintre cei mai mari jucatori din sectorul sau de activitate.

Managerul este optimism insa si crede ca in 3-4 ani afacerea din Romania va putea reveni la valorile din 2008. Pentru inceput si-a propus o crestere de 20-30%. Dar vrea o crestere profitabila. In 2010, EBITDA (profitul operational) a fost “usor pozitiv”, dupa ce in 2009 compania inregistra o pierdere neta de 14,5 milioane de lei (3,4 mil. lei), fata de profitul net de 17,1 milioane de lei (4,6 mil. euro) din 2008.

“Eu sunt adeptul profitabilitatii. Nu exista crestere sanatoasa atata vreme cat nu e profitabila”, subliniaza Adrian Porfir.

Pentru a face fata declinului afacerilor determinat de scaderea generala a pietei constructiilor, compania a implementat o politica de reducere a costurilor, care a prevazut diminuarea numarului de angajati la 120, fata de 200, cat lucrau la sfarsitul crizei, renegocierea contractelor cu furnizorii de materii prime si cu transportatorii.

De asemenea, Megaprofil a intensificat activitatea de export, destinatiile preferate fiind Olanda, Belgia si Luxemburg (Tariile de Jos), state care au trecut mult mai repede peste perioada economica nefasta.

Daca inainte de criza aproximativ 10% din cifra de afaceri a companiei era generata de exporturi, ponderea a crescut la 15-20% in ultimul an.
Referitor la cresterea estimata pentru perioada urmatoare, Porfir spune ca majorarea businessului poate fi determinata atat de avansul general al pietei, cat si de acumularea de cota de piata in detrimentul celorlalti competitori.

“In ceea ce priveste cresterea pietei, premisele sunt favorabile. Atmosfera este mult mai buna decat anul trecut, iar oamenii au inceput sa ceara din nou produse, semn ca exista licitatii si proiecte in derulare. De asemenea, pe zona rezidentiala, oamenii par dispusi sa acceseze din nou credite”, afirma Adrian Porfir.

El adauga ca singurul element perturbator pentru piata, care nu tine de contextul macroeconomic, ar putea fi anumite schimbari intempestive din Guvern.

“Noi suntem pregatiti sa primim revenirea pietei, deoarece dispunem de o capacitate de productie suficienta. Mai mult, activam intr-un business care necesita foarte mult capital, iar grupul din care facem parte este unul solid. Conteaza foarte mult si capacitatea de a achizitiona materii prime la un pret bun. Prin urmare, ne asteptam ca mare parte dintre competitorii nostri sa aiba probleme, de care putem profita pentru a ne creste cota de piata”, apreciaza managerul Joris Ide pe Europa de Sud-Est.

Compania mizeaza pe o crestere a cifrei de afaceri chiar daca pentru mare din consumatori pretul primeaza in continuare in decizia de achizitie a anui produs.

“In continuare, pretul ramane primordial client. Dincolo de asta insa, oamenii sunt din ce in ce mai atenti atat la calitatea produselor, precum si la eficienta procesului de livrare”, spune Porfir.

In prezent, aproximativ doua treimi din vanzarilor companiei sunt destinate zonei industriale iar restul segmentului rezindential.

“Renovarile au fost intotdeauna si vor ramane o buna perioada de timp motorul vanzarilor pentru piata de constructii”, considera Adrian Porfir.
Grupul belgian detine o fabrica in Buzias, judetul Timis, si trei puncte de lucru in Constanta, Ploiesti si Iasi. In prezent, doar unitatea din Buzias produce, iar celelalte locatii au fost puse in conservare inca din 2009.

Megaprofil are o capacitate de productie de 4,5 milioane mp de tigla metalica, 2 milioane mp de panouri sandwich si de cateva milioane mp de tabla cutata.

Joris Ide este unul dintre cei mai mari de producatori de materiale de constructii din otel din Belgia. Grupul detine 16 facilitati de productie in sapte tari din Europa.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri