Rompetrol, companie din grupul kazah de petrol si gaze KazMunaiGaz, a majorat pretul carburantilor cu pana la noua bani pe litru, la o zi dupa ce OMV Petrom (SNP), compania cu cea mai mare cota de piata, a operat cresteri de pret, potrivit Mediafax.
Carburantii comercializati de Rompetrol au preturi cuprinse intre 5,3 lei si 5,97 lei pe litru, potrivit datelor companiei.

OMV Petrom, care detine peste 40% din piata distributiei de carburanti, a scumpit marti carburantii cu noua bani pe litru.

Companiile petroliere din Romania explica de cele mai multe ori cresterile preturilor carburantilor prin evolutia cotatiilor internationale ale petrolului si a competitiei de pe piata interna. Pe de alta parte, toate celelalte companii care distribuie carburanti isi orienteaza cotatiile la pompa dupa cele ale OMV Petrom.

Potrivit Institutului National de Statistica (INS), combustibilii s-au scumpit anul trecut cu peste 15%, dupa ce in 2009 preturile au fost majorate cu 13%.

Principalele companii care distribuie carburanti sunt OMV Petrom, Rompetrol, Lukoil Romania (subsidiata a grupului rus Lukoil) si MOL (Ungaria).

De la inceputul anului companiile petroliere au scumpit carburantii de sase ori, iar preturile au urcat in medie cu 3,5%.

OMV Petrom este controlata de grupul austriac de petrol si gaze OMV.

Piata distributiei de carburanti din Romania este analizata de Consiliul Concurentei inca din 2005, dar deocamdata autoritatea nu a prezentat concluziile anchetei.

La 23 februarie, Guvernul a primit o informare a Consiliului Concurentei privind cresterile de pret la carburanti, dar documentul a fost considerat drept unul prea general de premierul Emil Boc, care a cerut refacerea materialului.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri