Chiar daca este in Romania de un an si jumatate, Sotirios Marinidis, cel care conduce operatiunile locale ale gigantului Procter&Gamble, afirma ca nu a observat miscari vizibile pentru imbunatatirea infrastructurii si a sistemului fiscal, insa este impresionat de modul in care consumatorii pot sa se adapteze la conditiile economice dificile.
“Cei care sufera cel mai mult de pe urma crizei sunt cei care nu vor sa se schimbe, sa se adapteze. Si asta nu are legatura cu varsta. Am lucrat in Rusia si Ucraina, insa este impresionant sa vad cum pot romanii sa se adapteze la schimbare. Daca iesi din Bucuresti vezi cum consumatorii reusesc sa se descurce in acest cadru economic dificil cu un salariu mic, reusesc sa cumpere din magazine astfel incat sa le ajunga banii pana la urmatorul salariu, realizeaza ei insisi anumite lucruri fara a mai fi nevoiti sa le achizitioneze din magazine. Pentru mine asta inseamna adaptarea la schimbare”, declara Sotirios Marinidis intr-un interviu acordat wall-street.ro.

2011 a debutat cu o luna ianuarie “grea” pentru intreaga industrie a bunurilor de consum din Romania, insa februarie a adus cateva semnale pozitive, ceea ce il face pe seful P&G Romania sa fie “increzator” ca primul trimestru va fi in linie cu asteptarile companiei.

“Daca in urma cu un an si jumatate, atunci cand am venit in Romania, atitudinea era destul de negativa, acum se vad primele semne pozitive. Oamenii cred ca ce a fost mai rau a trecut. Vad putin optimism si dorinta de a privi la timpul viitor in economie. Stabilitatea cursului de schimb, a locului de munca reprezinta factori care determina aceasta atitudine. Ne-am pregatit pentru un an mai bun decat 2010, insa este destul de devreme sa ne pronuntam in privinta indeplinirii acestui obiectiv”, sustine Sotirios Marinidis.

Cu toate acestea, Marinidis nu crede ca vom asista la o crestere naturala a nivelului de consum.

“Avem nevoie de stabilitate la nivel macroeconomic si asta ii va permite Romaniei sa isi revina de pe urma crizei financiare. Acesta ar putea fi cel mai bun stimul pentru consum. In plus, Romania trebuie sa recastige cateva din avantajele pe care le avea in fata altor tari din regiune privind investitiile straine. Primul lucru care imi vine in minte este predictibilitatea la nivel fiscal. Al doilea ar fi infrastructura, a carei dezvoltare nu a atins asteptarile”, spune oficialul P&G.

In opinia sa, un lucru important in acest an pentru companii este sa ramana ancorate in realitatile pietei la nivel macroeconomic si sa “isi mentina aproape consumatorii si angajatii”.

Miza bataliei in acest an va fi valoarea pe care o aduce un produs. Consumatorii sunt mult mai atenti la ce cumpara. Trebuie sa ne castigam locul in portofelul consumatorului. Cele mai importante lucruri este sa fii aproape de consumatori si sa fii ancorat la realitate”, declara Marinidis.

Fara a oferi detalii despre rezultatele raportate de P&G Romania in 2010, Sotirios Marinidis a afirmat ca anul trecut compania a afisat "afaceri in crestere".

In 2009, Procter&Gamble a afisat in Romania afaceri de 596,5 milioane euro, in crestere cu 10,9% fata de 2008, cand producatorul afisase un declin de 4,1% al cifrei de afaceri. In schimb, profitul net a coborat cu 33%, pana la 15,7 mil. euro.

Anul trecut P&G a demarat productia de sampoane si balsamuri in primul sau proiect Greenfield pe plan local – fabrica de la Urlati – in care au fost investiti pana in prezent 100 mil. dolari.

In fabrica de la Urlati lucreaza aproximativ 300 de angajati. La Urlati sunt produse marcile de sampoane Wash&Go, Head&Shoulders si Pantene, 90% din productie fiind exportata in 20 de tari.

Procter&Gamble produce in Romania, prin cele doua fabrici pe care le detine la Timisoara si Urlati, branduri precum Ariel, Tide, Bonux, ACE, Wash&Go, Head&Shoulders si Pantene.

"Angajam in permanenta"

In prezent, pentru P&G Romania lucreaza aproximativ 1.000 de angajati. Planurile pentru acest an vizeaza continuarea procesului de recrutare in toate zonele de activitate - marketing, logistica, vanzari, IT, precizeaza Sotirios Marinidis.

"In fiecare luna vad 30-40 de persoane care trec de primul test in procesul de recrutare. Nu angajam persoane pentru 1-3 ani, ci pe termen lung. Avem foarte multe persoane care aplica, trec de primele 2 etape, dupa care etapele de selectie devin mai dificile. Exista minim 5 pasi in interviul de angajare. In mod normal, dureaza 1-2 luni pana un candidat este angajat, insa depinde de pozitia pentru care a aplicat", spune Marinidis.

Potrivit studiului "Cei mai doriti angajatori 2010", realizat de Catalyst, Procter&Gamble ocupa a doua pozitie in clasament, dupa Coca-Cola HBC. Printre companiile desemnate se numara si Kraft Foods, Oracle, L'Oreal Romania, HP, BCR, BRD Groupe Societe Generale, PriceWaterhouseCoopers si Orange.

Profil de manager

Sotirios Marinidis s-a alaturat echipei Procter&Gamble in anul 1989. In perioada 2000-2005, acesta a condus departamentul de marketing al P&G Romania.

Printre functiile ocupate in cadrul P&G se numara customer business development din Schwalbach (Germania) - iunie 1990, asistent brand manager (1991-1993), brand manager in cadrul birourilor din Jeddah, Arabia Saudita, in perioada 1993-1995 si din Atena, Grecia, in intervalul 1996-1997, marketing manager in cadrul birourilor din Grecia (1997-1998) si Belgia (1998-2000).

Anterior perioadei in care a condus biroul din Ucraina, Sotirios Marinidis a ocupat diferite pozitii de conducere in calitate de marketing director in cadrul biroului din Moscova.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri