Grupul german HeidelbergCement, prezent in Romania prin intermediul Carpatcement Holding, estimeaza ca vanzarile de ciment de pe piata locala vor continua sa se reduca si in 2011, dupa o scadere usoara in 2010.

“In Romania si Cehia, masurile de reducere a costurilor pe care le-am implementat au reusit sa diminueze efectele negative datorate conditiilor precare ale pietei”, se arata in raportul financiar anual al grupului.

Prognozele grupului in ceea ce priveste evolutia vanzarilor de ciment de pe piata locala in 2011 indica o scadere atat a volumelor, cat si a preturilor.

“Ca o consecinta a conditiilor economice dificile din Ungaria si Romania, anticipam o evolutie slaba a vanzarilor in cele doua tari”, mai arata sursa citata.

In schimb, pe segmentul de agregate, grupul asteapta o crestere a volumelor si a preturilor, dupa o evolutie “multumitoare” in 2010.

“In regiunile din Vestul si Nordul Europei anticipam, in general, o continuare a revenirii cererii si, prin urmare, o crestere a volumelor la ciment si agregate. In ceea ce priveste regiunea Asia si Europa Centrala trendurile variaza”, potrivit raportului.

Mihai Rohan, presedintele Consiliului de Administratie al Carpatcement Holding, estima la inceputul anului ca afacerile grupului pe piata locala au scazut cu circa 10% in 2010 fata de 2009, cand businessul a atins o valoare de aproximativ 238 de milioane de euro.

Grupul HeidelbergCement a intrat pe piata locala in 1998, prin achizitionarea fabricilor de ciment de la Fieni, Deva si Bicaz, si activeaza prin companiile Carpatcement Holding, Carpat Agregate si Carpat Beton.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Florian Aldea ia locul lui Mihai Rohan la conducerea CA Carpatcement