Cea mai mare comanda primita anul trecut de Franke Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori din industria de sisteme incorporabile pentru utilarea bucatariei, de la o singura persoana (client final) pentru amenajarea unei bucatarii a fost de 11.500 euro, reprezentand un sistem complet de echipamente necesare.
In 2010 valoarea maxima a unei comenzi inregistrate de Franke Romania din partea unei singure persoane a fost de 11.500 euro, reprezentand un sistem complet de echipamente necesare bucatariei (hota, plita, cuptor, cuptor cu microunde, frigider, chiuveta, masina de spalat vase).

Pentru acest an cele mai scumpe produse aflate in portofoliul Franke Romania sunt doua hote, dintre care una este dotata cu televizor, Internet si aer conditionat si poate fi achizitionata la pretul de 4.500 euro. Potrivit directorului general Florin Porojan (foto), compania a primit deja o cerere pentru acest produs.

“Desi sunt mai putini clienti, acestia prefera sa achizitioneze mai multe produse. In 2008 numarul mediu de produse pe factura se ridica la 3-4, in timp ce in 2009-2010 acesta s-a situat la 5-6”, spune Florin Porojan.

Media unei achizitii in showroom-urile Franke Romania a crescut anul trecut cu 15%, pana la o valoare estimata de 1.000-1.500 de euro.

Vanzarile cele mai mari le inregistreaza produse precum chiuvetele si hotele, acestea generand aproximativ 50% din total afaceri.

Compania a afisat anul trecut o scadere de 8% a cifrei de afaceri, pana la nivelul de 42,7 mil. lei, respectiv o stagnare a profitului la valoarea de 2,2 mil. lei. In 2009, Franke Romania a inregistrat o contractie de 30% a afacerilor, pana la 46,4 mil. lei. Pentru acest an, compania isi propune o majorare a afacerilor de 10% si o crestere usoara a cotei de piata.

Evolutia estimata pentru acest an se bazeaza pe strategia de extindere a retelei de showroom-uri, compania avand alocat in acest sens un buget de 100.000 euro. Planurile vizeaza atingerea unui numar de 25 de unitati la nivel local, in prezent Franke detinand 12 showroom-uri. In plus, pentru 2011 sunt planificate o serie de lansari de produse in categoriile cuptoare, plite, hote si combine frigorifice.

Pe de alta parte, Florin Porojan preconizeaza pentru acest an o stabilizare a industriei de sisteme incorporabile, dupa scaderile accentuate din 2010 (-12%) si 2009 (30-40%). Potrivit estimarilor oficialului Franke, piata de produse incorporabile a atins o valoare de 40-50 mil. euro, reprezentand 15-16% din totalul industriei de electrocasnice din Romania. Spre comparatie, media europeana este de 30%.

Florin Porojan a preluat conducerea Franke Romania in luna aprilie 2009, dupa plecarea lui Valeriu Cobaschi. Porojan a ocupat anterior diferite functii in cadrul unor companii precum Wrigley Romania (1996-1999), Laro Distribution (1999-2001) si Electrolux Romania (2001-2009).

Franke Romania, parte a diviziei Kitchen Systems Group a Franke Artemis, activeaza pe piata locala din 1998. In prezent compania detine in portofoliu peste 1.500 de coduri de produse diferite si are 35 de angajati. Sistemele de bucatarie includ toate echipamentele necesare: chiuveta, baterie, plita, cuptor, hota, masina de spalat vase, combina frigorifica, cuptor cu microunde si alte accesorii. Produsele comercializate de companie sunt produse in proportie de 95% in Italia, iar restul sunt importate din Scotia, Marea Britanie, Germania si Elvetia. Franke Romania desfasoara activitati de export in Moldova.

De la intrarea pe piata romaneasca, valoarea investitiilor realizate de Franke se ridica la 4 mil. euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri