Gary Whitlie a venit pentru prima oara in Romania in urma cu zece ani. Din iunie anul trecut conduce operatiunile Ursus Breweries, cel mai important jucator din industria locala a berii. "Sunt mai multe cladiri, mai multe masini si mai putini caini", sintetizeaza Whitlie principalele schimbari care au avut loc intre prima si ultima sa vizita. Managerul a acceptat sa descrie pentru wall-street.ro cum arata o zi obisnuita din viata sa de CEO.
“Ma simt ca acasa in Romania”, spune scurt Gary Whitlie, unul dintre cei mai discreti manageri din industria locala a berii. Britanicul in varsta de 54 de ani l-a inlocuit in urma cu aproape un an pe Stephan Maria Weber la sefia Ursus Breweries, dupa ce acesta a decis sa renunte la functie din motive personale.

A venit pentru prima oara in Romania in urma cu zece ani. Prima impresie: era mult mai cald, ceea ce era un lucru bun. Intre timp au avut loc mai multe schimbari. “Sunt mai multe cladiri, mai multe masini, mai putini caini. De asemenea, majoritatea oamenilor cu care am relationat vorbesc fluent limba engleza, ceea ce m-a ajutat foarte mult. O atmosfera primitoare, multe restaurante si baruri in care poti merge”, isi aminteste Gary Whitlie.

Centrul vechi al Bucurestiului este de fapt una din zonele sale preferate in materie de restaurante si pub-uri. Vine aici in special la final de saptamana. “Am vazut miscare in aceasta zona – mai multe baruri deschise, mai multe cladiri renovate. Este un loc vibrant chiar si cand vremea nu este asa buna”, declara intr-un interviu anterior seful Ursus Breweries.

In timpul saptamanii il gasesti la biroul sau de pe Calea Victoriei, unde petrece zilnic aproximativ noua ore. Programul sau de munca incepe in jurul orei 8.00, cand isi verifica e-mail-urile, citeste rapid stirile internationale si intra in sedinte o ora mai tarziu. Uneori poate avea o intalnire lunga pe parcursul intregii zile, alteori este prins intre 6-7 intalniri sau poate avea o agenda mai relaxata, compusa din doua sedinte.

Optiunile sale in materie de presa se indreapta spre editiile online ale The Guardian si The Independent. “Citeam si The Times insa continutul nu este actualizat in timp real si am renuntat la el. M-am obisnuit cu presa online. Ar fi si foarte scump sa imi aduc aici editiile tiparite ale ziarelor britanice. Pe timpul weekend-ului citesc editiile de duminca ale unor ziare, tot online”, spune Gary Whitlie.

Pentru aceasta activitate aloca in medie 45 de minute in timpul saptamanii, respectiv aproximativ jumatate de ora pentru a urmari stirile internationale pe TV.

In fiecare zi primeste in jur de 60 de e-mail-uri, aproape toate primind un raspuns din partea sa.

In ceea ce priveste retelele sociale, Gary Whitlie este membru al LinkedIn. “Nu am cont in reteaua Facebook, desi pana la urma nu cred ca voi scapa de acest fenomen. Trebuie sa fii acolo intrucat ai nevoie de anumite lucruri la un moment dat. Cred insa ca o astfel de pagina necesita mult timp si nu sunt sigur daca vreau sa investesc atat de mult timp, in loc sa il aloc pasiunilor mele sau muncii. Nu sunt dispus sa imi pun pe acea pagina fotografiile din vacanta sau sa le spun oamenilor ce fac la fiecare cinci minute, este destul de plictisitor. Cred insa ca online-ul reprezinta un element important pentru viitorul companiei”, considera Whitlie.

Daca micul dejun este alcatuit dintr-un singur iaurt, pranzul reprezinta doar o supa. “Evit sa servesc pranzul atunci cand pot, prefer sa citesc in acele 15 minute”, spune Gary Whitlie.

Dupa terminarea programului de lucru, in jurul orei 18.45-19.00, seful Ursus Breweries serveste cina alaturi de sotia sa. “Cateodata mai iesim in oras, dar prefer in general sa cinam acasa. Uneori mai gatesc si eu. Imi place bucataria italineasca si preparatele condimentate”, afirma Whitlie.

In privinta weekend-ului, atunci cand nu lucreaza sotii Whitlie isi impart timpul intre cumparaturi, plimbari, golf si cursuri de dans, unde invata pasi de tango. Printre pasiunile sale se mai numara fotografia, lectura si schiul alpin.

A vizitat pana acum Brasovul si Delta Dunarii si are in plan sa mearga impreuna cu sotia sa la Cluj, unde Ursus Breweries a detinut o unitate de productie.

“Ce m-a impresionat cel mai mult sunt oamenii. Muncesc mult si sunt foarte pasionati sa faca un lucru bine. Daca ne uitam unde era Romania in urma cu zece ani si unde este acum e ceva extraordinar”, afirma Whitlie.

Daca ar fi sa nominalizeze un lucru cu care s-a obisnuit greu la venirea in Romania seful Ursus Breweries nu ezita si ofera un raspuns prompt: regulile de circulatie. Sau mai bine spus lipsa acestora. “Sofatul este salbatic. Nu se respecta regulile, insa m-am obisnuit intre timp”, zambeste Whitlie, care subliniaza totusi necesitatea imbunatatirii infrastructurii.

Cine este Gary Whitlie

Gary Whitlie a fost numit director general al Chamdor Breweries in 1993, iar dupa doar un an o fost promovat in pozitia de director financiar al Beer Division. In 1999 a ocupat in Ungaria pozitia de director financiar al operatiunilor SABMiller in Europa. La inceputul anului 2001 Whitlie a parasit Ungaria pentru a prelua functia de director finance & control al grupului SABMiller. In 2005 a trecut in partea operationala in functia de director general, punand bazele Miller Brands, operatiunile SABMiller in Marea Britanie. Din octombrie 2008 ocupa functia de director general al Dreher Breweries.

Whitlie s-a nascut in Marea Britanie, dar a absolvit cursuri de specialitate si a obtinut diploma de contabil autorizat in Zimbabwe, inaine de a se muta in 1984 in Africa de Sud, unde s-a alaturat South African Breweries in Durban, in functia de financial accountant.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri