Cum toate companiile sunt ingrijorate de cresterile costurilor in cazul scumpirii carburantilor, nevoia de solutii este mai mare ca oricand in randul firmelor specializate pe transport si logistica. Daca unii aleg sa creasca preturile la produsele si serviciile lor, cu riscul de a pierde clienti, altii au strategii mai complexe si adevarate clauze de salvgardare.
“Desi nu mai avem o flota proprie si lucram in sistem franciza, nu putem sa lasam scumpirea carburantilor sa ne afecteze activitatea. In plus, trebuie sa avem grija si de partenerii nostri, care au si ei, ca toata lumea, nevoie de profit”, a declarat Lucian Aldescu, manager general al DPD Romania, unul din principalii juctaori din pe piata de curierat expres.

Astfel, o solutie in caz de fluctuatii mari ale preturilor la carburanti ar fi impunerea unor clauze foarte exacte in contractele avute cu clientii, furnizorii si colaboratorii. Aceste clauze pot include taxe care variaza in mod asemanator cu dobanzile interbancare.

“Noi avem o taxa de combustibil pe care o transferam mai departe clientilor nostri. In relatia contractuala cu un client exista tarifele standard si, pe langa acestea, exista o taxa de combustibil, care acopera fluctuatiile de preturi ale carburantilor. Toate marile companii de coletarie si curierat practica astfel de taxe, pentru a se proteja de fluctuatii”, a mai spus Aldescu.

Conditiile acestor clauze sunt valabile si in cazul unei ieftiniri a carburantilor, pentru un control mai eficient al costurilor. “Aceeasi clauza a taxei de combustibil se aplica si in cazul invers, cand preturile scad”, a precizat directorul DPD.

El a mentionat ca cea mai buna varianta ramane cea implementabila doar in viitor si anume inlocuirea treptata a flotelor cu unele alcatuite din masini electrice.

Reprezentantii DPD Romania estimeaza ca preturile pe piata locala de curierat expres si coletarie nu se vor modifica substantial in 2011.

“In 2008, piata a scazut cu un procent situat intre 15% si 25%, cel mai probabil din cauza cresterii preturilor si a scaderii numarului de colete. Pentru acest an ne asteptam ca piata sa ramana constanta, nu estimam modificari substantiale. La ora actuala, piata este undeva la 160 milioane euro, fara a lua in calcul Posta Romana, dar incluzand serviciile internationale. Singurul segment unde s-ar putea inregistra cresteri este piata online”, a precizat Lucian Aldescu.

Dynamic Parcel Distribution este unul din primii cinci jucatori pe piata romaneasca de coletarie si curierat expres, cu o cota de piata de 6%. Compania este controlata de GeoPost Yurtici Kargo, subsidiara a Grupului francez La Poste si are, numai in plan local, 500 de angajati in 74 de depozite, cu un ritm de 12.000 colete livrate zilnic.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri