Un zbor pe saptamana pentru intalniri face to face si legatura aproape zilnica cu mangementul din SUA prin mijloace moderne au devenit aproape rutina pentru unul dintre veteranii Google din Europa. Citeste cum decurge o zi normala de munca din viata lui Steffen Ehrhardt, product specialist EMEA, Google, dar si ce recomanda altor manageri in perioade de criza.
Ehrhardt (foto) lucreaza de peste sapte ani in cadrul Google, de un an detinand functia de project manager si product specialist pe pietele emergente din EMEA, inclusiv Romania. El sprijina lansarea de produse pe fiecare piata in parte si este expert in AdWords si AdSense, ocupandu-se si de organizarea si deschiderea de birouri locale in state emergente.

In ultimii patru ani, Ehrhardt a calatorit foarte mult – atat pentru business dar si in vacante. “In medie, un zbor pe saptamana nu este ceva neobisnuit. Desi avem toate aceste forme de comunicare de la distanta, contactul fata in fata este intotdeauna mai bun pentru construirea de relatii business”, spune el, pentru wall-street.ro. “Ca sa fiu sincer, apreciez aceste calatorii si la nivel personal, deoarece am avut ocazia sa vizitez locuri foarte frumoase din intreaga lume. Multi ar zice ca stau mai mult pe aeroporturi, dar adevarul este ca inca petrec mai mult timp cu familia”.

Atunci cand nu calatoreste, Steffen Ehrhardt se trezeste pentru a merge la munca (biroul Google din Zurich – n.r.) in jurul orei 06:00 si prefera un mic-dejun usor. In weekend-uri se trezeste “mult mai tarziu” si prefera un meniu mai complex.

“Diminetile as recomanda sa nu se streseze nimeni, «sa o ia usor». Daca esti genul de om care se trezeste foarte devreme ar fi foarte benefic si putin sport si in timpul acestor activitati sa iti faci, in minte, o schita a activitatii tale din timpul zilei, ce ai vrea sa reusesti”.

In mod normal, Ehrhardt ajunge la birou in jurul orei 08:00, bea o cafea, se uita pe mail-uri si lista de lucruri pe care trebuie sa le realizeze si apoi isi structureaza ziua de munca - intalnirile, dead-line-urile, timpul in care raspunde la mail-uri, orele de comunicare cu superiorii si cu angajatii, etc.

“Partea preferata a zilei de munca este dimineata – nu cand ma trezesc, ci cand ajung la birou si totul este inca aproape gol asa ca pot sa fac o multime de lucruri fara sa fiu intrerupt”, spune el.

Pe de alta parte, sefului de produse pe EMEA al Google nu ii plac fluxurile masive de e-mail-uri si informatii pe care le primeste uneori. “De asemenea, pot spune ca incerc sa evit pe cat de mult pot convorbirile cu cei din SUA. Din cauza diferentei de fus orar – 9 ore - sunt nevoit sa stau mult la birou. Per total insa, Google ofera angajatilor un mediu de lucru cat mai bun posibil”, spune el.

In general atmosfera la Google Zurich este “excelenta”, deseori nesimtindu-te ca intr-un birou clasic ci “in a very googley atmosphere” (intr-un mediu “googley” – n.r.) spune, plastic, Steffen Ehrhardt. “Evident, ca in orice corporatie, avem si birouri mai mici, unde atmosfera este mai agitata, oamenii par mai ocupati, ca in cadrul unor start-up-uri, este un mediu de lucru foarte interesant si divers. Birourile mari au de obicei si facilitati mai multe, precum cantine proprii, camere de masaj sau chiar sali de gimnastica”, relateaza el.

Per total, punand la socoteala si colegii pe care Ehrhardt ii descrie ca fiind “super amuzanti, inteligenti si inventivi”, atmosfera din birourile Google este “un imens plus de care nu m-as lipsi”.

Pastreaza-ti calmul pe timp de criza, gandeste-te la cine sa apelezi

Intrebat cum anticipeaza si reactioneaza in perioade de urgenta, cand un serviciu “pica” sau este o alerta in sisteme, Steffen Ehrhardt spune ca este bine ca fiecare segment al activitatii sa aiba pus la punct, inainte de ivirea unor probleme, un “plan B de actiune”.

“Sfatul meu catre manageri – incearcati pe cat posibil sa nu ajungeti la respectiva criza, ci sa o anticipati cat de bine puteti, inainte de a avea loc. De multe ori problema este legata de lipsa de pregatire si a interesului privind un anumit segment de activitate”, spune el. “Evident, urgentele au loc in orice companie si, in acele momente, in general, recomand sa se evite panica si, cu calm, sa te gandesti la ce s-a intamplat, de ce si cand, gasind atat solutii cat si oamenii care te pot ajuta”, spune Ehrhardt.

In perioade de criza trebuie sa te pastrezi rational si sa eviti reactii bazate pe emotii. “Este foarte important sa pui clientii pe primul loc si sa actionezi gandindu-te la ei”.

Product specialistul Google pe EMEA pleaca de la birou in jurul orelor 18:00 - 19:00, uneori mai tarziu, daca trebuie sa discute cu managerii din SUA. “Incerc sa pastrez un balans bun in ceea ce priveste munca si viata personala si acest lucru recomand oricui. Deocamdata, am reusit”, spune el.

Steffen Ehrhardt nu se uita aproape niciodata la televizor, exceptand anumite evenimente sportive, precum Cupa Europeana sau Mondiala la fotbal sau rularea unui film de pe DVD. “Petrec mult mai mult timp online, folosesc in mod special YouTube, Twitter, LinkedIn, Facebook si inca cateva retele sociale mai mici”.

Alte hobby-uri ale managerului Google sunt calatoriile – “un pas foarte mare ce te elibereaza de rutina zilnica, te recuperezi, incepi sa privesti lucrurile din alte unghiuri. Plec in vacante cat de des pot”.

El clasifica vacantele in mai multe categorii – cele in care doar te relaxezi intr-un peisaj deja cunoscut, un loc deja vizitat, cele in care descoperi un nou loc, un oras diferit sau chiar cele in care te duci pentru a te familiariza cu limba unei tari sau cultura unor oameni diferiti.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri