Consiliul Concurentei are mandatul de a se asigura de buna functionare a pietelor si nu garanteaza ca preturile sunt fixe, a declarat Bogdan Chiritoiu, presedintele autoritatii.
“Nu suntem varianta mercurialului in perioada postcomunista. (…) Preturile trebuie sa semnaleze daca unele produse sunt mai rare, deci si mai valoroase”, a explicat Chiritoiu, intr-o conferinta de prezentare a rezultatelor autoritatii in 2010.

Declaratiile sale au fost facute in contextul in care scumpirea galopanta a carburantilor de la inceputul anului si pana in prezent au suscitat solicitari catre Consiliul Concurentei (CC) pentru a interveni. Autoritatea are in derulare, inca din 2005, o investigatie pe piata distributiei de carburanti, in cadrul careia sunt vizati toti marii jucatori din acest sector.

“Nu putem sa luam decizii fara dovezi palpabile ca acesti jucatori au anumite intelegeri”, a subliniat Chiritoiu, mentionand totodata ca investigatia de pe piata carburantilor ar putea fi finalizata in cursul acestui an.

Pe parcursul lui 2010, CC a declansat un numar de 18 investigatii, de trei ori mai mult fata de 2009. CC a aplicat anul trecut cele mai mari amenzi din istoria sa, atat in termeni de procent din cifra de afaceri (9,2% in cazul Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania - CECCAR), cat si ca valoare absoluta (103,3 milioane de lei pentru abuzul de pozitie dominanta al Companiei Nationale Posta Romana).

In total, CC a aplicat in 2010 amenzi in valoare de 132,5 milioane de lei (circa 31,5 mil. euro), fiind sanctionate 49 de firme si o asociatie pentru practici anticoncurentiale (CECCAR), dar si pentru furnizarea de de informatii inexacte (cazul Raiffeisen Bank). In 2009, valoarea amenzilor a fost de 8,7 milioane de lei (2,3 mil. euro).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri