Producatorul de tigle metalice VikingProfil, subsidiara locala a companiei poloneze Blachy Pruszynski, a inregistrat anul trecut o crestere cu 58% a cifrei de afaceri, pana la 34 de milioane de lei (8 mil. euro), pe fondul dezvoltarii retelei de distributie si a eficientizarii productiei.
“Inca de la intrarea noastra in Romania, am cautat sa ne extindem prezenta la nivelul tarii si sa ne eficientizam productia. Daca in 2008 vanzarea se facea exclusiv catre clientii finali si doar in Bucuresti si Prahova, acum avem o retea de peste 150 de distribuitori si putem vinde la nivel national. De asemenea, daca la inceputul lui 2009 lucrau pentru noi in jur de 100 de salariati, in conditiile in care productia era mult mai scazuta decat in prezent, acum avem in jur de 55 de salariati, iar productia este mult mai eficienta. Astfel, am reusit sa crestem”, spune Grzegorz Siudyla, directorul general al VikingProfil, companie care din toamna anului 2009 se promoveaza prin intermediului brandului Viking Pruszynski.

Polonezii detin un teren de doua hectare in localitatea Filipestii de Padure, judetul Prahova, pe care l-au achizitionat in 2008, si pe care se afla sase linii de productie de tigla metalica si tabla cutata. De asemenea, compania produce si la Craiova, prin intermediul a doua linii.

Investitiile derulate de Blachy Pruszynski pe piata romaneasca se ridica la circa 6,5 milioane de euro si cuprind atat achizitia VikingProfil de la oamenii de afaceri Marius Ghenea si Radu Mircescu, pentru 1,7 milioane de euro, cat si sumele alocate pentru dezvoltarea productiei.

VikingProfil are o capacitate de productie anuala de trei milioane mp de tigla metalica, pe un singur schimb, la care se adauga inca 1,5 milioane mp de tabla cutata pe an, tot intr-un singur schimb.

Initial, compania poloneza a dorit sa intre in Romania prin intermediul unui proiect greenfield, pentru care a cumparat un teren de trei hectare in comuna Afumati, judetul Ilfov.

“Terenul din Afumati se afla in continuare in proprietatea noastra si nu dorim sa-l vindem, pentru ca nu ar fi rentabil din punct de vedere financiar”, apreciaza Siudyla.

Producatorul de tigla metalica si tabla cutata a crescut in fiecare an de prezenta autohtona, de la o cifra de afaceri de 16,6 de milioane de lei (4,5 mil. euro) in 2008, la 21,5 milioane de lei (5 mil. euro) in 2009, pentru a atinge o valoare de 34 de milioane de lei (8 mil. euro) anul trecut.

In ceea ce priveste profitabilitatea, compania a trecut la o pierdere neta de aproape un milion de lei (230.000 de euro) in 2009, de la un castig net de 18.137 de lei (5.000 de euro) in 2008, pentru ca anul viitor sa obtina un profit net de 1,1 milioane de lei (260.000 de euro).

Profitul pe care l-am obtinut este unul bun, daca tinem cont ca este criza. Noi vindem sisteme complete de acoperisuri, iar o parte dintre componente, cum ar fi jgheaburile si burlanele, se importa din Polonia. Insa din cauza diferentei de curs valutar am pierdut circa 120.000 de euro”, subliniaza Siudyla.

VikingProfil importa din Polonia, prin intermediul Blachy Pruszynski, nu doar celelalte componente pentru livrarea sistemelor de acoperisuri, ci si tabla. Din cauza influentei trasportului in costul total al acoperisurilor, compania va investi circa un milion de euro intr-o linie de productie de jgheaburi si burlane, care va fi localizata tot la Filipestii de Padure. O parte din bani vor fi distribuiti si catre modernizarea facilitatilor de productie existente in localitatea prahoveana.

Investitiile vor demara spre sfarsitul anului si se vor finaliza in cursul lui 2012.

Compania si-a bugetat o crestere a cifrei de afaceri cu 30-40% in 2011.

“Cand esti o companie mica este destul de usor sa cresti. De aceea ne-a fost usor sa ne dezvoltam si in criza. Pentru ca avem costuri de functionare mult mai mici decat alti jucatori de pe piata”, mentioneaza Siudyla.

In primele trei luni ale anului, VikingProfil a vandut 180.000 mp de tigla metalica, de doua ori mai mult decat in perioada similara din 2010.

“Avansul s-a datorat conditiilor meteorologice mai bune decat anul trecut, nu faptului ca ar fi mai multi bani in piata sau ca si-ar fi revenit economia”, spune directorului general al producatorului de tigla metalica.

Cea mai mare parte a vanzarilor companiei de anul trecut s-a datorat comenzilor din zona de renovari, cererea din partea constructiilor noi fiind in continuare scazuta.

Piata de tigla metalica s-a ridicat la sfarsitul anului trecut la circa 60 de milioane de euro, potrivit estimarilor companiei, de aproape doua ori mai redusa ca valoare fata de maximul de 118 milioane de euro atins in 2010.

Siudyla isi doreste ca la VikingProfil sa devina liderul pietei de tigla metalica in urmatorii trei ani, cu o cota de piata de 20%.

“In Romania nu exista in prezent un producator de tigla metalica a carui cota de piata sa fie peste 11%, datorita specificului industriei de profil de aici”, mai spune Siudyla.

Compania poloneza a fost infiintata in 1985 si are filiale si facilitati de productie in Polonia, Ucraina, Romania, Ungaria, Cehia, Slovacia, Lituania si Statele Unite. Anul trecut, doar vanzarile din Polonia, unde domina piata de tigla metalica, avand o cota de 25-30%, s-au ridicat la 150 de milioane de euro.

Cei mai importanti competitori de pe piata locala sunt Lindab (Suedia), Ruukki (Finlanda), Megaprofil (Belgia) si Coilprofil (Belgia).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri