Volumul vanzarilor de bere ale SABMiller in Romania a scazut cu 8% in anul fiscal 2010-2011, incheiat la 31 martie, din cauza conditiilor economice dificile si impactului masurilor de austeritate adoptate de guvern, scrie Mediafax.
In Europa, volumul de bere vandut de SABMiller a scazut cu 3% in aceeasi perioada, reflectand in principal dificultatile din primele sase luni ale anului fiscal, afectate de conditii economice dificile.

Vanzarile din Polonia s-au redus cu 4%, din cauza inundatiilor si restrictiilor impuse pe comercializarea bauturilor alcoolice in perioada de doliu de noua zile din aprilie. Afacerile SABMiller pe piata poloneza au fost afectate de asemenea si de politica de preturi de discount adoptata de concurenta de pe segmentul berii ieftine.

Volumul de bere comercializata de companie in Cehia a coborat in anul fiscal 2010-2011 cu 6%, iar in Rusia cu 1%.

La nivel mondial, volumul vanzarilor de bere ale SABMiller a crescut organic cu 2% in perioada analizata, iar veniturile au urcat cu 5%, in conditii comparabile. Venitul pe hectolitru a crescut cu 3%, in timp ce costurile cu materii prime pe hectolitru au coborat usor, desi au fost in crestere in a doua jumatate a anului fiscal.

SABMiller este prezent pe piata romaneasca prin intermediul companiei Ursus Breweries, care detine patru unitati de producere a berii la Timisoara, Cluj-Napoca, Buzau si Brasov. Totodata, grupul a achizitionat in ianuarie 2009, prin Ursus Breweries, producatorul Bere Azuga.

Ursus a inchis fabrica din Cluj in noiembrie 2010, din cauza costurilor mari de operare si a scaderii pietei berii. La finele lunii martie a acestui an, compania a anuntat o investitie de 1,1 milioane euro intr-o mica fabrica de bere, cu capacitate redusa, la Cluj-Napoca.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri